۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
لاغری خوب و چاقی بد است!

این روزها نگرش‌های ضد چاقی و رفتارهای منفی در ارتباط با اضافه وزن و چاقی بسیار فراگیر شده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکثر افراد دارای اضافه وزن به خصوص زنان جوان در هنگام شنا، ورزش، تعطیلات یا حضور در مکان‌های تفریحی عمومی اعتماد به نفس کافی ندارند. تحقیقات در مورد نگرش‌های ضد چاقی نشان می‌دهد که دیدگاه‌های منفی در مورد افراد دارای اضافه وزن و چاق در طول زمان افزایش یافته است. به گفته پژوهشگران هنگامی که رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات، اضافه وزن یک زن مشهور را مورد تمسخر قرار می‌دهند، زنانی که آن مطلب را می‌خوانند نسبت به تناسب اندام خود حساس‌تر می‌شوند.

 هر چقدر تخریب شخصیت فرد مشهور آشکارتر باشد نگرش‌های منفی زنان نسبت به اضافه وزنشان بیشتر می‌شود. نگرانی از تصویر بدنی، ترس از ارزیابی منفی و اضطراب اجتماعی از جمله تاثیرات منفی تبلیغات ضد چاقی است. این موضوع تا جایی اهمیت پیدا می‌کند که بسیاری زنان احساس می‌کنند به دلیل اضافه وزن‌ خود مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

چنین نگرش‌هایی اغلب به صورت ناخودآگاه است و زنان لزوما از بروز آن‌ها آگاه نیستند. موضوع قابل توجه اینکه کنترل این احساسات دشوار است و گاهی به شیوه‌هایی مخرب بر رفتار زنان تاثیر می‌گذارد که اختلال در تغذیه یکی از این اثرات است.

پیام‌هایی که دائم از رسانه‌ها منتقل می‌شود باعث ترویج این باور در بین زنان می‌شود که لاغری خوب و چاقی بد است. این پیام‌ها در ذهن افراد اثرات پنهانی بر جای می‌گذارد. افزایش نگرش‌های ضد چاقی در سال‌های اخیر حاکی از این واقعیت است که بر خلاف دیدگاه‎‌های نژادپرستانه‌ نگرش‌های ضد چاقی هنوز از  نظر اجتماعی قابل قبول است و باعث تخریب شخصیت افراد به ویژه زنان می‌شود.

کد خبر 373364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.