حضور اقلیت های مذهبی یک فرصت برای اصفهان است

شهردار اصفهان گفت: حضور اقلیت‌های مذهبی در شهر اصفهان یک فرصت طلایی به شمار می رود، این فرصت هم برای شهر اصفهان وجود دارد و هم زمینه تعاملات بین المللی را برای شهروندان ارامنه ایجاد می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در دیداری که اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران به مناسبت سال جدید با شهردار اصفهان داشت، با بیان اینکه امیدواریم سال جدید سالی پر از خیر و برکت برای همه ایرانیان باشد و با همه مشکلاتی که وجود دارد زمینه برای زیست پذیری همه شهروندان فراهم شود، اظهار کرد: در زمینه تعامل در راستای ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به شهروندان، گفت و گوهایی داشتیم و خوشبختانه اقداماتی در شهر انجام شده تا همه شهروندان احساس آرامش و راحتی داشته باشند.

شهردار اصفهان افزود: اعتقاد ما این است که همه همشهریان و شهروندان باید بتوانند در استفاده از موهبت‌های الهی و خدمات شهری به صورت یکسان بهره مند شوند، شهروند اصفهان بودن و در درجه‌ای بالاتر انسان بودن وظیفه رعایت حقوق همه شهروندان را برای ما ایجاد می‌کند.   

در ادامه این دیدار، سپیان کاشجیان، اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران و پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان مناطق مختلفی دارد، اما با وجود تعدد مناطق ما یک شهر و یک خانواده بزرگ هستیم که داشتن شهری بهتر هدف ما است، اظهار کرد: نگاه یکسان شهرداری اصفهان به همه شهروندانی که حقوق شهروندی دارند، آموزنده و ارزشمند است.

اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران افزود: کسانی که از خارج کشور به اصفهان می‌آیند از این همزیستی مسالمت آمیز ادیان در اصفهان متعجب می‌شوند.

کاشجیان ضمن ابراز تاسف از حادثه سیل در برخی نقاط کشور تصریح کرد: سیل باعث وارد آمدن زیان‌های زیادی به مردم شد، متاسفانه افرادی هم جان خود را از دست دادند که ابراز تاسف و پیام تسلیت خود را به خانواده‌های آنها اعلام می‌کنیم.

وی از تعامل مدیر منطقه ۵ شهرداری با شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و شهروندان مسیحی این منطقه تشکر کرد و گفت: همکاری شهرداری در ایام نوروز باتوجه به شاهد حضور گردشگران زیاد در جلفا بسیار خوب بود و میزبانی خوبی صورت گرفت که بعید می‌دانم در هیچ شهری از شهرهای دیگر کشور خدمات رسانی به اقلیت‌های دینی چنین باشد.

کد خبر 373361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.