پوست‌اندازی کوثر ۳ در آستانه نیمه‌شعبان/ بازارهای کوثر برند کشوری می‌شود

اگر شهروند کلان شهرهای کشور هستید مطمئنا تجربه خرید بخشی از مایحتاج هفتگی یا ماهیانه خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارید، خریدهایی که گاهی در قالب تفریح خانوادگی نیز تعریف می‌شود.

به گزارش ایمنا، امروزه فروشگاه‌های بزرگ در بیشتر نقاط شهر برای مراجعه شهروندان جهت تامین بخشی از مایحتاج خود در یک مکان مسقف و البته با قیمت‌هایی کمتر از سایر فروشگاهها دایر شده است؛ در کلانشهر اصفهان هم از سال ۸۹ ایده احداث بازارهای کوثر مطرح و اجرایی شد و هم اکنون ۱۴ فروشگاه کوثر در شهر اصفهان فعال است؛ البته با توجه به گذشت زمان تعدادی از این بازارها نیاز به ایجاد تغییر و تحولات پیدا کرده است در این راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در صدد برآمده تا با پوست‌اندازی در فضای بازارهای روز شهرداری اصفهان جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم گام بردارد؛ برای اطلاع از چگونگی این اقدام گفت و گویی را با «ایرج حیدری» مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان انجام داده‌ایم؛ مشروح این گفت و گو در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

پوست‌اندازی بازارهای روز کوثر با چه هدفی در حال انجام است؟ چه مشکلاتی از بازارها در این فرایند رفع می‌شود؟

رسالت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ارایه خدمات بهینه به شهروندان است، خدماتی که با حفظ شأن، منزلت و جایگاه حقوقی شهروندی صورت می‌گیرد، زیرا قرار نیست به هر قیمتی خدمات ارایه شود؛ در این راستا سازمان ساماندهی مشاغل شهری درصدد برآمد در کنار توسعه کمّی بازارها به سمت کیفی‌سازی نیز حرکت کند.

ما فروشگاه های بزرگی داریم که بر اساس نیاز شهر بهره‌برداری شده، اما بر اساس شرایط فروشگاههای بزرگ که باید استانداردهایی را نیز رعایت کند، عمل نشده است، به همین دلیل سیاست سازمان بر آن است که به استانداردهای فروشگاههای بزرگ با کیفیت ارایه خدمات به شهروندان دست یابیم؛ بر همین اساس با همراهی بهره‌برداران بازارهای کوثر پوست‌اندازی بازارها در دستور کار قرار گرفت.

برای تحقق این مهم باید هزینه‌های مربوطه را در بودجه سازمان ساماندهی مشاغل پیش‌بینی می‌کردیم یا با کمک بهره‌برداران بسیاری از امور را انجام می‌دادیم، از این رو بهره‌برداران بر اساس مزایده‌ای که برگزار شده، مکلف هستند خدمات خود را در حد فروشگاه‌های بزرگ ارایه کنند، در غیر این صورت اخطارهایی به بهره‌برداران داده می‌شود.

البته خوشبختانه همکاری بهره‌برداران و دیدگاه مدیریت بازارهای کوثر باعث شد بتوانیم خدمات خوبی را در بازارهای کوثر به شهروندان ارایه کنیم که این خدمات می‌تواند شامل مباحث عمرانی باشد؛ بخشی از فضای بازارهای کوثر با مشکلاتی مواجه بود یا در خصوص سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، پارکینگ بازارها، مسیر مناسب برای تردد معلولان و ارایه خدمات سخت‌افزاری در آنها باید اصلاحاتی انجام می‌شد که در خصوص این مسایل بررسی لازم انجام و اصلاح ساختار صورت گرفت.

تاکنون در چند بازار اصلاح ساختار و استانداردسازی انجام شده است؟

از زمانی که پوست‌اندازی بازارهای کوثر در دستورکار سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان قرار گرفت، تاکنون در پنج بازار از جمله کوثرهای شماره سه، پنج، هشت، شش و ۱۲  که در حال بهره‌برداری است و در آستانه نیمه‌شعبان بازگشایی خواهد شد، تحولات خوبی صورت گرفته است.

برای ایجاد تحول در بازار کوثر شماره سه چه اتفاقاتی رقم خورد؟

با توجه به اینکه بازار کوثر شماره سه فضای محدودی داشت، سعی کردیم از تمام فضای موجود آن به بهترین نحو استفاده کنیم تا ارایه خدمات به صورت مطلوب به شهروندان انجام شود؛ نزدیک به ۳۷۵ میلیون تومان در بازار کوثر شماره سه هزینه شده و با مشارکت بهره‌بردار و زیر نظر واحد عمران سازمان ساماندهی مشاغل شهری اقدامات خوبی انجام شده و نیمه‌شعبان مردم شاهد بهبود خدمات در این بازار خواهند بود.

امسال بازار جدیدی به فروشگاه های کوثر اضافه می‌شود؟

کوثر شماره ۱۵ در شهرک شهیدکشوری تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به سیاست‌های سازمان در صدد بهره‌برداری از آن در اسرع زمان هستیم.

همچنین قطعه زمینی برای راه‌اندازی کوثر شماره ۱۶ در خوراسگان جانمایی شده است، البته سیاست سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان توسعه کمّی به سبک قبل که شهرداری به تنهایی احداث کوثرها را بر عهده گیرد، نیست بلکه قرار است کوثرهای جدید بر اساس نیاز مردم در قالب مشارکت بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شود.

خوشبختانه امسال توانستیم مجوز فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌های تامین کشور را از اتحادیه زنجیره تامین کشور دریافت کنیم تا از این برند در شهرهای دیگر برای کوثرها استفاده کرده و کوثر در نقاط مختلف کشور شعبه داشته باشد.

گویا قرار است کوثرهای محلی در شهر راه‌اندازی شود!؟

بله، برای محله‌های کوچک که نیازی به فروشگاه‌های بزرگ ندارند، طرح بازار محله‌ای کوثر در حال اجرا است، فروشگاه‌های محلی کوثر با متراژ کمتر در مناطق یا محله‌هایی که دسترسی شهروندان به فروشگاه‌های بزرگ کوثر کمتر است با مشارکت مردم و خرده‌فروشان راه‌اندازی خواهد شد.

 یکی از این بازارها در شهرک پینارت (شهرک زاینده رود) تا پایان نیمه نخست سال‌جاری بهره‌برداری میشوداما نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم، این است که در شهر اصفهان تنها ۱۴ بازار کوثر دایر شده و در هیچ شهر دیگری شعبه ندارد، لذا استفاده از هر عنوانی با پسوند و پیشوند کوثر در فروشگاه‌ها تخلف و سوء استفاده از برند کوثر محسوب می‌شود و سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان پیگیری‌های قانونی خود را در خصوص چند مورد سوءاستفاده انجام داده که رأی دادگاه به نفع سازمان بوده است.

به هر حال شهرداری اصفهان برای برندسازی بازارهای کوثر و جلب اعتماد مردم به این بازارها هزینه‌های زیادی انجام داده و با سوءاستفاده‌کنندگان از این برند برخورد قانونی خواهد کرد.

به نقش بازارهای کوثر در تنظیم بازار اشاره کنید!

در بخش تنظیم بازار، سال گذشته با قدرت ورود پیدا کرده و با تمام ظرفیت در راستای تنظیم بازار اقدام کردیم که این روند ادامه خواهد داشت.

توزیع میوه نوروزی امسال با سیاستگذاری مناسب و نظارت بیشتر، انجام شد و بیشترین حجم توزیع میوه نوروزی در سطح شهر اصفهان توسط بازارهای کوثر انجام شد که رضایتمندی مردم را به همراه داشت.

برای فروش مجازی در بازارهای کوثر برنامه‌ای در نظر دارید؟

فروش مجازی یکی از دستور کارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در سال جاری است، از این رو امسال زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای فروش مجازی را فراهم خواهیم کرد. قطعاً خرید و فروش اینترنتی جزء ایده‌آل‌های این سازمان است، زیرا امکانی برای انجام خرید مجازی از بازار در منازل فراهم می‌شود.

سال گذشته در بازارهای کوثر با برگزاری جشنواره‌های متعدد اقدامات خوبی برای «حمایت از کالای ایرانی» انجام شد، باتوجه به نامگذاری سال ۹۸ با عنوان «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری، چه برنامه‌هایی در نظر دارید؟

امسال نیز همان سیاست حمایت از کالای ایرانی را در پیش خواهیم گرفت، زیرا این اقدام به رونق تولید کمک می‌کند و البته این دو مقوله از هم جدا نیستند.

اکثر بهره‌برداران بازارهای کوثر عضو انجمن پخش مواد غذایی کشور هستند و طبق سیاست‌های سازمان ساماندهی مشاغل این الزام را دارند که در فروشگاه‌های کوثر حتی‌الامکان کالاهای ایرانی را به مردم ارایه کنند. قرار بر این است که در آینده نزدیک جهت ارزیابی بازارهای کوثر، سنجش رضایتمندی از مشتریان انجام شود.

 ارزیابی بازارها بر اساس سیستم‌های نرم افزاری انجام خواهد شد تا بر اساس داده‌ها، خدمات بهتری را به شهروندان و بر اساس نظرات آنها ارایه کنیم.

با خبر شدیم که در جریان سیل اخیر بهره‌برداران بازارهای کوثر کمک‌های خوبی برای برخی مناطق سیل‌زده کشور ارسال کردند، بیشتر توضیح دهید!

 به مخاطره افتادن زندگی و جان هموطنان، برای مردم سایر استان‌ها سخت و دردناک است، بنابراین از هر کمکی در راستای یاری رساندن به سیل‌زدگان دریغ نخواهیم کرد.

با همکاری بهره‌برداران بازارهای کوثر در مرحله نخست دو محموله کامیون اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده استان خوزستان ارسال شد که شامل بطری آب معدنی، انواع کنسروها و بسته‌های بهداشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال بود.

محموله برنج دومین محموله کمک‌های بهره‌برداران بازارهای روز کوثر و بازار گل و گیاه شهرداری اصفهان برای سیل‌زدگان خوزستان بود که در مجموع تاکنون ۱۱۰ میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی (کالاها) بازارهای کوثر و گل و گیاه جمع‌آوری و ارسال شده است. البته باز هم محموله‌های کمک‌های غیر نقدی بازارهای شهرداری اصفهان به مناطق سیل‌زده ارسال خواهد شد.

کد خبر 373350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.