ساخت نخستین اثر ارکسترال محلی در مازندران/قطع درختان ارسباران

در بسته خبری امروز از اختصاص عواید فروش بلیط بازی بسکتبال شهرداری گرگان به سیل‌زدگان تا انتظار ۱۰ ماهه سیل‌زدگان کاکرود رودسر برای جبران خسارت و تشکیل کنسرسیوم خودرو در تبریز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

گنبدکاووس پایگاه «B» هواشناسی استان می شود

گلستان: محمدرضا رحمانی نیا، معاون اداره کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه ضرورت توسعه مراکز هواشناسی شرق استان، گفت: به زودی تجهیزات جدیدی به مرکز هواشناسی گنبدکاووس الصاق می‌شود.

اختصاص عواید فروش بلیط بازی بسکتبال شهرداری گرگان به سیل‌زدگان

گلستان: عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان گفت: عواید حاصل از بلیط فروشی این دو بازی به سیل‌زدگان استان گلستان اختصاص داده خواهد شد و قبل از شروع بازی هم از ساعت ۱۳ برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی در سالن پیش‌بینی شده است.

۱۰۰ هزار نفر از مددجویان گلستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

گلستان: عیسی بابایی، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: یکصد هزار نفر از مددجویان شهری استان گلستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

*******************************************************************************

اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در گیلان

گیلان: فرهاد دلق‌پوش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در گیلان خبر داد.

تشکیل مجمع مشورتی جوانان در گیلان

گیلان: مصطفی سالاری، استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در استان گیلان همواره سعی بر این بوده که از ظرفیت جوانان نخبه به‌درستی استفاده شود، گفت: با ابلاغ بخشنامه‌ای در زمینه بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت جوانان مستعد مجمع مشورتی جوانان در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

انتظار ۱۰ ماهه سیل‌زدگان کاکرود رودسر برای جبران خسارت

گیلان: حسین اسماعیل‌پور، فرماندار رودسر با اشاره به جبران خسارت به سیل‌زدگان روستای کاکرود رحیم‌آباد این شهرستان گفت: متأسفانه پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه تاکنون اقدامی جدی در خصوص ساخت خانه‌های آسیب‌دیده و راه‌های این روستا شاهد نیستیم و هنوز ادارات سرگرم گرفتن پیمانکار هستند.

*******************************************************************************

خسارت ۳ میلیارد تومانی سیل به عشایر مازندران

مازندران: سیدصمد کاظمی، رییس اداره امور عشایر جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به خسارت سه میلیارد تومانی سیل به عشایر مازندران گفت: به تمام استان‌ها ابلاغ شده کوچ را با تاخیر انجام دهند ولی عشایر مازندران نمی‌توانند کوچ را عقب بیندازند چرا که در بحث قشلاقی نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

قائم‌شهر، میزبان نخستین دوره مسابقات آزاد بین‌المللی شطرنج

مازندران: مهرداد پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج کشور از برگزاری نخستین دره مسابقات آزاد بین‌المللی شطرنج در قائم‌شهر خبر داد.

ساخت نخستین اثر ارکسترال محلی با موضوع شهدای خان‌طومان

مازندران: هادی ابراهیمی، مدیرکل صداوسیمای مازندران گفت: صداوسیمای مرکز مازندران برای جاودانه‌تر کردن حماسه جاوید مدافعان حرم به ویژه خان‌طومان حلب که ۱۶ نفر از مازندرانی‌های مدافع حرم در این حماسه به شهادت رسیدند یک قطعه موسیقی با کلام ارکسترال می‌سازد.

****************************************************************************

قطع درختان ارسباران

آذربایجان شرقی: محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در خصوص موضوع قطع درختان جنگل‌های ارسباران نیز گفت: مقررات مربوط به این موضوع با هدف صیانت از منابع طبیعی استان، از شش ماه پیش ابلاغ شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

تصویب کمک ۳۶۰میلیون تومانی شهرداری تبریز به استان‌های سیل‌زده

آذربایجان شرقی: با موافقت اعضای شورای شهر تبریز، لایحه دوفوریتی کمک ۳۶۰ میلیون تومانی شهرداری تبریز به استان‌های سیل‌زده ایلام و لرستان تصویب شد.

تشکیل کنسرسیوم خودرو در تبریز

آذربایجان شرقی: علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت تقویت صنعت خودروسازی استان، گفت: حرکت این صنعت به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته و تولید محصولات با فناوری بالا باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

******************************************************************************

اجرای طرح جامع زراعت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

آذربایجان‌غربی: علی عیدی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طرح جامع زراعت به منظور احیای دریاچه ارومیه در ۹ شهرستان حوضه آبریز این پهنه آبی در حال اجرا است.

سیل به بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی خسارت زد

آذربایجان‌غربی: رسول جلیلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری به بیش از چهار هزار و ۸۲۲ هکتار از اراضی زراعی و باغی، تاسیسات و امور زیر بنایی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خسارت وارد شده است.

احداث راه‌آهن ارومیه به تبریز کد اجرایی گرفت

آذربایجان‌غربی: سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مطالعه و احداث راه‌آهن ارومیه-تبریز در جدول ١٩ قانون بودجه سال ٩٨ قرار گرفت و ردیف اجرایی گرفت.

*****************************************************************************

کنفرانس بین المللی اکو در اردبیل میزبان مهمانان خارجی از ۱۵کشورجهان

اردبیل: رییس واحد کمیته ایرانی اتاق بازرگانی و صنایع مشترک اکو گفت: در این دوره از کنفرانس بین المللی کشورهای عضو اکو، حدود ۱۰۰ مهمان خارجی از ۱۵ کشور مختلف در سطح وزرا، مدیران عالی و فعالان بخش خصوصی حضور خواهند داشت.

توزیع لاستیک با قیمت مصوب برای ناوگان باری و مسافری استان

اردبیل: علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده برای رانندگان و کمبود لاستیک و از سویی افزایش بهای آن تدابیری جهت توزیع با نرخ مصوب اندیشیده شده است.

کشف عتیقه‌های ۳ هزار ساله در مشگین شهر

اردبیل: سردار هوشنگ حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف عتیقه‌های ۳ هزار ساله در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

کد خبر 373348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.