افزایش ۱۳ درصدی مسمومیت با CO در اصفهان

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: در سال ۹۷ تعداد ۴۷۱ نفر در استان اصفهان بر اثر مسمومیت با گاز سمی مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن با افزایش ۱۳ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش ایمنا، غفور راستین با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعداد ۴۷۱ نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند، اظهار کرد: که از این تعداد ۳۷۷ نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی با آمبولانس به بیمارستان منتقل و ۶۸ نفر با تلاش پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی استان در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: متاسفانه در سال گذشته ۲۶ نفر بر اثر مسمومیت با CO جان خود را از دست دادند.

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع مسموم شدگان با مونوکسیدکربن در سال گذشته ۵۱ درصد مرد، ۴۰ درصد زن و ۹ درصد کودک بودند.

راستین ادامه داد: ۱۱ درصد از این افراد تا ۱۰ سال سن، ۱۶ درصد بین ۱۱ تا ۲۰، ۲۱ درصد ۲۱ تا ۳۰ سال، ۲۴ درصد ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۴ درصد ۴۱ تا ۵۰، ۸ درصد ۵۱ تا ۶۰، ۴ درصد ۶۱ تا ۷۰ و یک درصد بیش از ۷۰ سال، سن داشتند.

وی خاطرنشان کرد: براساس موارد گزارش شده در ۳۰ درصد موارد، علت حوادث مسمومیت با CO استفاده از زغال برای گرم کردن اتاق، ۱۱ درصد به دلیل استفاده از گاز پیک نیک و زغال در داخل چادر، ۲۱ درصد مشکل در دودکش بخاری، ۱۷ درصد ایراد آبگرمکن، ۹ درصد به دلیل استفاده از پیک نیک در خودرو و ۹ درصد استفاده از پیک نیک برای گرم کردن مغازه و اتاق بوده است.

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان تاکید کرد: در سال ۹۷ بیشترین موارد مسمومیت با مونوکسیدکربن در استان اصفهان با ۴۵ درصد مربوط به شهر اصفهان و ۱۱ درصد نجف آباد بوده است.

کد خبر 373321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.