۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
تولید روغن جامد غیرقانونی  است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تولید روغن جامد غیر مجاز است و هر گونه تولید این محصول تخلف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ ابوالفضل اصلانی عصر امروز (چهارشنبه) در نشستی با خبرنگاران با اشاره به شیوع مصرف سیگار و اهمیت کنترل دخانیات در جامعه اظهار کرد: متاسفانه بیش از چند هزار ماده سمی در تنباکو و دود سیگار اوجود دارد که یکی از بزرگترین عوامل سرطان است .

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۸۰۰ کارخانه و کارگاه در حوزه مواد غذایی فعال هستند، افزود: صنایع  کاشان و آران و بیدگل تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کاهش سالانه ۱۰ درصد مصرف قند در سبد غذایی خانوار را در دستور کار داریم، گفت: همچنین کنترل میزان اسید چرب ترانس نیز در دستور کار است و حدود سه سال قبل میزان اسید چرب ترانس تا پنج درصد بالا نبود ولی در سال ۹۷ به دو درصد رسیده است، طی دوسال آینده باید مقدار اسید چرب ترانس به کمترین حد نصاب ممکن برسد.

وی تصریح کرد: از سال ۹۶ مجوز تولید روغن نباتی جامد لغو شده و هر گونه تولید این روغن غیر مجاز است.

اصلانی با بیان اینکه همه فراورده‌های کارخانه مواد غذایی در اصفهان از سازمان غذا و دارو مجوز دارند، گفت: واحدهای غیر مجازی هم در استان فعالیت دارند که از سازمان غذا و دار مجوز ندارند و تولیدات این واحدها مشکل اصلی در اصنعت مواد غذایی استان است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان در سال گذشته با کمبود ۷۵ قلم دارو رو به رو بودیم، ادامه داد: در حال حاضر در بخش داروی بیماران صعب العلاج و فاکتورهای خونی مشکلی نداریم،داروی شش ماهه اول سال تامین شده است و برای تامین داروی شش ماهه دوم سال برنامه ریزی می‌کنیم و در زمینه داروهای اساسی برای دیابت و پرفشار خون در استان نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

کد خبر 373311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.