اقتصاد کشور ضعف ساختاری دارد

نطنز-نماینده دوره دهم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس با بیان اینکه اقتصاد کشور ما ضعف ساختاری دارد، گفت: دولت بایستی جراحی اساسی در ساختار اقتصادی و اداری کشور ایجاد کند تا با یک جهش اقتصادی، افزایش صادرات را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، مرتضی صفاری‌نطنزی ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست شورای اداری شهرستان نطنز که در محل فرهنگسرای کوثر برگزار شد اظهار کرد: اقدام یک جانبه رییس جمهور آمریکا در  قرار دادن نهاد انقلابی و مردمی سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی موجب اتحاد و انسجام  همه‌ گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و مسئولان کشور شد.

وی گفت : کلیات طرح مقابله با این اقدام نابخردانه آمریکا در کمیسیون امنیت ملی مجلس به تصویب رسید و در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تلاش گسترده و خوبی برای مقابله با این اقدام صورت گرفت .

 نماینده دوره دهم نطنز،  بادرود و قمصر ابراز امیدواری کرد  که مسئولان وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، نیروهای انتظامی و سپاه درس فراموش‌نشدنی به آمریکا و ایادی استکبار خصوصاً در غرب آسیا بدهند که دیگر هوس و جرات انجام  این کارها نکنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام "رونق تولید" توسط رهبر معظم انقلاب گفت: هنوز در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است؛  شرایط  کنونی کشور به لحاظ سیاسی و اجتماعی بهتر از دوران دفاع مقدس است، نگران واردات نیستیم اما باید بازارهای صادراتی چسبیده به کشورهای همسایه را جذب کنیم.

صفاری نطنزی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داریم و زمینه صادرات ۲۰ میلیارد دیگر هم وجود دارد، باید فروش نفت را کنار بگذاریم چرا که در حال حاضر صادرات غیرنفتی از نفت پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما ضعف ساختاری دارد، گفت: دولت بایستی جراحی اساسی در ساختار اقتصادی و اداری کشور ایجاد کند تا با یک جهش اقتصادی، افزایش صادرات را داشته باشیم.

 نماینده دوره دهم نطنز،  بادرود و قمصر با انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدی و عدم جذب سرمایه‌گذاران گفت: در محدوده شهرستان نطنز یک سری واحد تولیدی است که دارای مشکل هستند و در این شرایط که لازم است کار تولیدی داشته باشیم، باید سرمایه‌گذاران را از همه جهات پشتیبانی کنیم.

وی افزود: برخی سخت‌گیری‌های منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد،  یک سری از ادارات نیز انعطاف‌پذیری لازم و همکاری کافی  در جهت حل موضوعات را ندارند.

کد خبر 373309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.