۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
شاخص کل بورس اوراق بهادار کاهشی شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از چند روز متوالی افزایش، روند نزولی در پیش گرفت و در پایان معاملات امروز به ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس ابتدای امروز با ادامه روند روز گذشته افزایشی نامحسوس را نشان می داد اما با آغاز کار خود با یک افت تقریبا سه هزار و ۲۶۰ واحدی روز کاری  ‌اش را استارت زد هرچند در میانه راه رشدی یک‌هزار و ۲۸۷ واحدی را تجربه کرد اما در نهایت با یک‌هزار و ۹۷۲ واحد کاهش نسبت به روز گذشته به کار خود پایان داد.

امروز حجم معاملات ۸ هزار و ۴۸۹ میلیون سهم و تعداد معاملات نیز ۳۰۵ هزار و ۵۹۷ مرتبه بود. همچنین ارزش معاملات بالغ بر ۱۸ میلیون و ۱۲۲ میلیون ریال و ارزش بازار نیز بالغ بر ۷میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۴ میلیارد ریال شد.

شرکت‌های ح . سیمان فارس نو با نماد (سفانوح۱)، قند ثابت‌ خراسان‌ با نماد (قثابت۱) و سرمایه گذاری ایران خودرو با نماد (خگسترح۱) بیشترین افزایش قیمت و شرکت‌های ح . داروسازی‌ جابرابن‌حیان با نماد (‌دجابرح۱)، ح . سیمان‌غرب‌ با نماد(سغربح۱) و ح . کاشی‌ پارس با نماد (‌کپارسح۱) بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

 به عقیده برخی کارشناسان؛ فعالیت اصلاحی که از روز گذشته آغاز شده است، باعث شد بسیاری از خریداران دیروز به فروشندگان امروز تبدیل و در نتیجه حدود ۸۳ درصد از کل نمادهای بورسی در ساعات اولیه امروز در محدوده منفی معامله شوند.

همچنین رشد قیمت‌های جهانی در معاملات امروز و اخبار مساعد از بازار ارز در ایجاد تقاضا و بازگشت نمودار شاخص کل به مسیر صعودی موثر بود.

با وجود شکست رکوردهای شاخص کل بورس در چند روز اخیر، میانگین ارزش معاملات فرودین ماه سال جاری به ۷۹۶ میلیارد تومان رسید که با نقطه اوج ثبت شده در مهرماه سال گذشته (یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان) فاصله دارد.

کد خبر 373298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.