اعلام آمادگی دانشگاه اصفهان برای سرمایه گذاری در اینترنت اشیا

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: می‌خواهیم در زمینه اینترنت اشیاء بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم و می‌دانم ظرفیت زیادی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی - امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه - در افتتاحیه کنفرانس اینترنت اشیاء و کاربردها که در تالار پیامبر اعظم(ع)  دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: کنفرانس‌ها جلوه و تجلی دستاوردهای علمی هستند و با سخنرانی‌ها و پوسترهایی که ارائه می‌شود پژوهشگران آخرین دستاوردهای علمی خودشان را به اشتراک می‌گذارند.

وی با بیان اینکه کنفرانس‌ها همیشه منشأ فعالیت‌های دیگری بوده‌اند، خاطرنشان کرد: کنفرانس‌ها در مباحث علمی پیشتاز هستند و مرز و سر خط فعالیت‌های علمی را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه کنفرانس‌ها منابع تأمین‌کننده ایده و فکر برای فعالیت‌های آینده هستند، افزود: باطن کنفرانس‌ها اهمیت موضوع آن است؛ لذا این کنفرانس‌ها جرقه‌های اولیه برای آسایش جامعه و توجه به نیازهای آن را مورد برسی قرار می‌دهد.

طالبی ادامه داد: اینترنت یک وسیله برای آسان‌سازی و آسان زندگی کردن است؛ این موضوع آینده بسیار روشنی دارد و باید جامعه و دانشگاه‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در مواردی سرمایه‌گذاری می‌کنند که آینده داشته باشد، تصریح کرد: IOT آینده روشنی دارد. اگر جامعه و افراد اقتصادی به آینده نگاه کنند، اینترنت اشیاء جنبه‌های اقتصادی فراوانی دارد.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این دانشجویان در آینده به بانوانی تبدیل می‌شوند که باید بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنند؛ اینترنت اشیاء بستر ارتباطی بین وسایل کار و خانه را فراهم می‌کند و این یعنی هوشمند کردن اشیاء در زندگی است.

طالبی با اشاره به اینکه امروزه دولت با هوشمند سازی ابزار سرویس‌های زیادی را به جامعه ارائه می‌کند، افزود: برگزاری کنفرانس‌ها مبادله افکار، ایده و آخرین دست آورده‌ای علمی است شروعی برای کارهای مهم آینده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیاء در آینده سود بالایی دارد، گفت: دانشگاه اصفهان در زمینه سرمایه‌گذاری در IOT اعلام آمادگی می‌کند. می‌خواهیم در زمینه اینترنت اشیاء بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم و می‌دانم ظرفیت زیادی در این زمینه وجود دارد.

کد خبر 373297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.