نمی‌توان در شرایط فعلی از دولت توقعی داشت

استاندار اصفهان با اشاره به سیل اخیر و تبعات آن در کشور گفت: در شرایط فعلی از دولت توقع نداشته باشیم زیرا خسارات سیل به اندازه یک سوم بودجه کشور است و باید به هموطنان گرفتار در سیل برای بدست آوردن شرایط عادی زندگی، کمک کرد.

به گزارش خبرگار ایمنا، عباس رضایی امروز چهارشنبه -۲۸ فروردین ماه- در نشست صمیمانه با صنعتگران شهرک صنعتی مورچه‌ خورت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان، اظهار کرد: در جلسه و بازدید هفته گذشته از شهرک صنعتی جی اعلام شد که ۵۹۰ واحد صنعتی فعالیت می کنند و حدود ۴۹۰ واحد تولیدی و صنعتی نیز در این شهرکت صنعتی وجود دارد که در حقیقت با این تعداد واحد صنعتی  فرصتی برای شنیدن درد و دل و مشکلات تک تک افراد و مدیران این واحدها نیست.

وی افزود: دلیل برگزاری چنین نشست‌هایی بازدید از شهرک‌های صنعتی بزرگ، بررسی و جمع بندی مسائل، برای حل و فصل مشکلات است، آن دسته از مسائلی که در استان نمی توان حل کرد را نیز در هیئت دولت و مجلس منعکس و پیگیری خواهیم کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شنیدن مسائلی که صنعتگران در این جلسات صادقانه بیان می کنند، موجب خرسندی است، اظهار کرد: در جلسات آینده نیازی به تشریفات و بنر خیرمقدم نیست زیرا برای شنیدن مسائل و مشکلات صنعت‌گران می آییم.

وی با بیان این مطلب به دستاورد جلسه هفته گذشته در شهرک صنعتی جی اشاره کرد و افزود: چند واحد صنعتی مستقر در این شهرک مشکلاتی داشتند؛ درخواست‌های منطقی آنها در آن جلسه مطرح شد و با پیگیری، مشکلات خیلی از واحدهای صنعتی بزرگ حل و فصل شده است.

رضایی با بیان اینکه برخی از ارگان‌های نظارتی نیز در انجام وظیفه مشکلاتی دارند، اظهار کرد: این یک درد است که تولیدکننده استان بگوید به دلیل برخی مشکلات نظارتی، کالایی را که می خواهم صادر کنم از طریق استان مجاور اقدام می کنم، نیاز است برای رفع این معضلات مدیران در این مسائل قدم بگذارند.

صادرات کالاهای اصفهانی از طریق استان‌های دیگر ننگ است

وی افزود: حدود ۳۰۰ واحد صنعتی قفل شده و در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است، اما بانک ها هیچ استفاده ای نمی کنند. درد و ننگ است که تولیدکنندگان اصفهانی از طریق استان‌های دیگر اقدام به صادرات کالای خود می کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به سیل اخیر در کشور گفت: در شرایط فعلی از دولت توقع نداشته باشیم زیرا خسارات سیل به اندازه یک سوم بودجه کشور است و باید به هموطنان گرفتار در سیل برای بدست آوردن شرایط عادی زندگی، کمک کرد.

وی با بیان اینکه نوع دوستی وظیفه ما است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان رتبه نخست از نظر کمک‌های نقدی به مناطق سیل‌زده را دارد؛ اینکه گفته می‌شود استان ما در این مورد رتبه دوم است را قبول ندارم زیرا بخشی از کمک‌های مردمی به صورت خودجوش در اصفهان جمع آوری و ارسال شد که آماری از آنها در دست نیست.

رضایی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، افزود: نیاز است که خود را با شرایط منطبق کنیم، مدیران اگر مشکلی دارند به ما بگویند تا پیگیری کنیم، اگر نتوانستیم حل و فصل کنیم درهیئت دولت و مجلس پیگیری می‌کنیم.

تحریم و سیل فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید ایجاد کرده است

وی اظهار کرد: باید تلاش کرد تا چرخ واحدهای صنعتی و تولیدی از حرکت باز نایستد و کارگری از کار بیکار نشود، به عقیده من قهرمان واقعی کسی است که شغل ایجاد می کند.

استاندار اصفهان گفت: تحریم و سیل فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید ایجاد کرده و تقاضا بالا رفته است، در این شرایط نیاز است که متخصصان اقتصادی و صنعتگران با ابتکار عمل و ابداع شیوه های جدید، از این فرصت پیش آمده برای فروش و رونق تولید استفاده کنند.

وی با اشاره به نزدیک بودن فصل تابستان، گفت: بر اساس برآوردها حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار کولر آبی در تابستان روشن می شود و هر کولر روزانه ۳۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند که در طی سه ماه حدود یکصد میلیون مترمکعب آب مصرف می کند، در حقیقت به اندازه یک تونل انتقال آب در تابستان برای کولرهای آبی، آب مصرف می شود.

رضایی گفت: برای حل این مشکل می توان (اسپلیت) کولرهای گازی را جایگزین و قیمت برق و مصرف آب را کاهش داد و از سوی دیگر ایجاد اشتغال کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاندار اصفهان پس از نشست صمیمانه با مدیران شهرک صنعتی مورچه خورت از تصفیه خانه فاضلاب این شهرک و همچنین کارخانه گز سکه بازدید کرد.

کد خبر 373293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.