هنر کاربردی در تمام اجزا زندگی نفوذ کرده است

رئیس دانشگاه هنر اصفهان گفت: هنر تنها در خانه ثروتمندان یا سفارش‌دهندگان نیست، بلکه درتمام اجزاء زندگی به صورت هنرهای کاربردی نفوذ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی کیانی، امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه همایش ملی خوشنویسی و نگارگری با اشاره به تجربه تحولات و نوآوری‌ بسیار در زمینه هنر، اظهار کرد: باید در کنار حفظ میراث گذشته نگاهی مدرن به هنر داشته باشیم وتصور نکنیم با ظهور هنرهای مدرن، هنرهای پیشین فراموش می‌شوند زیرا با ظهور تلویزیون تئاتر فراموش نشده است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: اقتصاد محور اصلی همه تلاش‌های ما در زندگی امروز است به طوری که در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به آن متکی هستیم.

رییس دانشگاه هنر اصفهان افزود: در طول تاریخ هنرمندان در تمام جهان به طور خاص سفارش‌هایی را از افراد ثروتمند یا دولت برای ساخت آثار هنری و کسب درآمد دریافت می‌کردند. عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه عباس و... نیز به دستور مقامات دولتی وقت به دست هنرمندان توانمند ساخته شده است.

کیانی با بیان اینکه امروزه رابطه هنر و اقتصاد در انشگاه‌ها مورد پژوهش قرار گرفته است، گفت: امروز به دلیل وجود تعداد زیادی از هنرمندان در دانشگاه هنر، توجه به اقتصاد هنر مسئله مهمی است. اکنون هنر تنها در خانه ثروتمندان یا سفارش‌دهندگان نیست، بلکه درتمام اجزاء زندگیمان به صورت هنرهای کاربردی نفوذ کرده است و می‌توان در هر خانه‌ای هنر را یافت.

همچنین میثم براری، دبیراجرایی همایش ملی خوشنویس و نگارگری در این مراسم اظهار کرد: هدف از برپایی چنین همایش ملی گرد هم آمدن صاحبان فن و نویسندگان است تا بتوانیم در چنین محافلی مقالات پژوهشی ارائه کنیم و به نقد و بررسی آن‌ها بپردازیم همچنین دانشجویان هنر در این همایش بتوانند اساتید مختلف را ببینند و با هنر آن‌ها آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایشی در شرایط کنونی بسیار سخت بود، اما به همت دانشگاه هنر اصفهان و معاونت‌های پژوهشی، مالی و آموزشی و حامیان علمی همایش اعم از دانشگاه‌های کرمان، تهران، هنرهای زیبا، هنر اسلامی تبریز و سازمان اسناد دایرة المعارف اسلامی و حامیان اجرایی مانند میراث فرهنگی گردشگری و مرکز اصفهان شناسی خانه ملت و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان دست به دست هم دادیم تا این همایش را برپاکنیم.

کد خبر 373287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.