چگونه می‌توان به بهبود وضعیت زنان امیدوار بود؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مخالفت مجلس با افزایش مشارکت سیاسی زنان، ما را با این پرسش جدی مواجه کرده که آیا با وجود شعار و عمل متناقض آنان، می‌توان به بهبود وضعیت زنان و توسعه کشور امیدوار بود؟

به گزارش ایمنا، درپی مخالفت مجلس با تعیین حداقل سهم زنان در لیست احزاب برای شرکت در انتخابات مجلس، ناهید تاج الدین در حساب توییتر خود نوشت: مخالفت مجلس با افزایش مشارکت سیاسی زنان، بیش‌ازهمه نشانگر فاصلهٔ عمیق کشور تا توسعه‌یافتگی بود.

ضمن تقدیر از نگرش ٦٣ نماینده مرد موافق، اما اغلب مخالفان، زنان را با این پرسش جدی مواجه کردند که آیا با وجود شعار و عمل متناقض آنان، می‌توان به بهبود وضعیت زنان و توسعه کشور امیدوار بود؟

لازم به ذکر است در جلسه‌ علنی روز سه‌شنبه-۲۷ فروردین‌ماه- و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، پروانه مافی پیشنهادی را مبنی بر اختصاص حداقل یک ششم فهرست‌های انتخاباتی به زنان در حوزه‌های انتخابیه بالای شش کرسی نمایندگی مطرح کرد که نمایندگان با ۷۹ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.

در ادامه فاطمه حسینی بر اساس پیشنهاد دولت پیشنهادی را مطرح کرد که بر اساس آن در حوزه‌های دارای سه کرسی نمایندگی، یک نفر از فهرست انتخاباتی باید به زنان اختصاص یابد. در کرسی‌های دارای چهار و پنج کرسی نمایندگی دو نفر از فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص می‌یابد و در حوزه‌های دارای شش کرسی نمایندگی و بالاتر یک سوم فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص می‌یابد. همچنین حوزه‌های انتخابیه دارای یک یا دو کرسی نمایندگی تحت تأثیر این پیشنهاد قرار نمی‌گرفتند و به گفته‌ فاطمه حسینی بیش از ۱۷۰ حوزه انتخابیه مشمول این پیشنهاد نیستند. این پیشنهاد نیز با ۷۶ رأی موافق، ۱۰۴ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.

کد خبر 373255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.