مردان زنان را رقیب خود می‌دانند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص مخالفت مجلس با درنظر گرفتن سهمیه یک ششم برای زنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردان زنان را رقیب خود می‌دانند و به همین دلیل به این پیشنهاد رأی ندادند چون می‌دانند در یک حوزه انتخابی خانم‌ها قطعاً بهتر رأی می‌آورند و البته بهتر کار می‌کنند.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مخالفت مجلس با درنظر گرفتن سهمیه یک ششم برای زنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قرار بر این بود که در کل کشور یک ششم از افرادی که احزاب یا تشکل‌ها معرفی می‌کنند، از زنان باشند.

وی در خصوص تحول ایجاد شده در حوزه زنان در صورت تصویب این لایحه افزود: اگر با این پیشنهاد موافقت می‌شد از کل جمع نمایندگان یعنی ۲۹۰ نماینده در دوره بعد ۵۰ نفر در مجلس خانم‌ بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز تاسف از عدم موافقت با این پیشنهاد، افزود: متأسفانه این طرح علی‌رغم قول‌هایی که داده شد و دفاع خوبی که دولت و تأکیدی که آقای لاریجانی کرد، رای لازم را نیاورد و ردکنندگان این پیشنهاد هم از اصلاح‌طلبان و هم از اصول‌گرایان بودند.

وی با تاکید بر اینکه علاقه به تغییر در حوزه زنان باید یک اعتقاد قلبی و عقلی باشد، تصریح کرد: موضوع فقط نمایندگان اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا نبود، بعضی از نمایندگان اصول‌گرا بودند که رأی دادند و بعضی از اصلاح‌طلبان رأی ندادند و در نهایت این طرح رأی نیاورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع را به شکل‌های دیگری پیگیری خواهیم کرد، افزود: باید ببینیم خود دولت در این خصوص چه می‌کند، ما می‌خواستیم هم به جامعه زنان در خارج از مجلس و هم به جامعه‌ای که می‌گویند زنانی که به مجلس رفتند چه می‌کنند نشان دهیم برای هرچیزی که در حوزه زنان تلاش کنیم، دست و پا زدن است و معمولاً به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

سیاوشی در خصوص مصوبه بکارگیری ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی گفت: با اینکه این موضوع مصوبه اجرایی دولت است اما از آن ۳۰ درصدی که مقرر شد هم هنوز تنها در حدود ۱۱ درصد آن اجرایی شده است، گفته ها مبنی بر این است که سهم زنان از پنج درصد به ۱۱ درصد رسیده و نسبت به قبل روند بهتری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه موانع فرهنگی نقش موثری در این نوع نگاه به جامعه زنان دارد، افزود: باید این نقایص فرهنگی در نظام آموزش رفع شود، مردان زنان را رقیب خود می‌دانند و به همین دلیل به این پیشنهاد رأی ندادند چون می‌دانند در یک حوزه انتخابی خانم‌ها قطعاً بهتر رأی می‌آورند و البته بهتر کار می‌کنند، اما تمام تلاش‌شان این است که خانم‌ها راه پیدا نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقایان یک مانع فرهنگی در ذهن‌شان دارند، تصریح کرد: علیرغم اینکه زنان نیمی از جامعه بوده و باید از حقوق مساوی با مردان برخوردار باشند که در قرآن نیز به این موضوع تاکید شده و حتی موافقان طرح در صحن مجلس، همه به این موضوعات در صحبت‌های‌شان اشاره کردند، اما نرود میخ آهنین در سنگ و در نهایت این پیشنهاد رای نیاورد.

کد خبر 373252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.