۸۱۳ پروژه بزرگ و کوچک در اصفهان اجرا می‌شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال بر اساس بودجه حدود ۸۱۳ پروژه بزرگ و کوچک در شهر اصفهان اجرا می‎شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به بودجه سال جاری شهرداری اصفهان اظهارکرد: بودجه شهر اصفهان به مبلغ چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بهمن ماه سال گذشته به تصویب  شورای اسلامی شهر رسید که امیدوارم شهردار اصفهان و مدیران مناطق ۱۵ گانه به گونه‌ای عمل کنند که تا پایان سال شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه یا بیشتر از آن بودجه باشیم.

وی افزود: سال گذشته علی‌رغم تنگناهای اقتصادی که به حاکمیت شهری تحمیل شده بود، با تدابیر شورای شهر و مدیریت شهری اصفهان ۸۸ درصد از بودجه سال ۹۷ محقق شد که در بین کلان‌شهرهای کشور شرایط مطلوبی برای شهر اصفهان رقم خورد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری توانست سال ۹۷ را علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها به خوبی عبور کند که امیدوارم در پایان امسال نیز شاهد این شرایط در شهر باشیم.

وی با بیان اینکه بودجه ۹۸ با حدود ۳۷ درصد افزایش بررسی و به تصویب رسید که تصمیم جسورانه‌ای از سوی شهرداری اصفهان بود، ادامه داد: ۷۰ درصد بودجه سال‌جاری به بخش عمرانی و ۳۰ درصد به بخش جاری اختصاص یافته است.

نصر اصفهانی با اشاره به پروژه‌های شاخص سال جاری شهرداری اصفهان گفت: امسال بر اساس بودجه حدود ۸۱۳ پروژه بزرگ و کوچک در شهر اصفهان اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌های کوچک از جمله آسفالت معابر، جدول‌کشی، پیاده‌روسازی نقاط مختلف شهر و در محل‌های مورد تصویب شهرداری اجرا خواهد شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شهر ماموریت‌های ضروری از جمله نظافت روزانه بالغ بر چهار میلیون مترمربع فضاهای شهری در حال انجام است که این اقدام بسیار هزینه‌بر بوده و هر روز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیاردتومانی شهرداری اصفهان در سال‌جاری را تقسیم بر ۳۶۵ روز کنیم بدان معنا است که روزانه در شهر اصفهان باید بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شود تا بتواند سرزندگی خود را داشته باشد.

نصراصفهانی با اشاره به پروژه‌های شاخص شهری اصفهان در سال‌جاری، گفت: مهمترین پروژه شهرداری اصفهان خط دو قطار شهری است  که ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال را به خود اختصاص داده که امیدوارم شاهد بهره برداری آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

افتتاح سالن اصلی مرکز همایش‌ها تا پایان امسال

وی مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) را یکی دیگر از پروژه‌های شاخص شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۸ برای این پروژه در نظر گرفته شده و تا پایان امسال سالن اصلی این مرکز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی، تصریح کرد: این پروژه که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، یکی از نقاط پر ترافیک شهر (سه راه نقشینه) را از تردد خودروهای سنگین نجات خواهد داد.

تقاطع شهید اردستانی نیمه اول امسال افتتاح می‌شود

وی خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی تا پایان نیمه اول سال‌جاری آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نصراصفهانی با بیان اینکه محور میانی چهارباغ عباسی امسال تکمیل خواهد شد، افزود: امسال محور فرهنگی چهارباغ به عنوان محور پیاده به صورت کامل بهرهبرداری و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

وی گفت: پروژه میدان امام علی(ع) در منطقه سه شهرداری اصفهان نیاز به کار وتلاش هر چه بیشتر دارد و باید هر چه سریع‌تر به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر که ۵۰ کیلومتر آن در محدوده شهرداری اصفهان است، افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی بخشی از حلقه حفاظتی شهر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: روز پنجشنبه هفته جاری و در آستانه نیمه شعبان، عیدی مدیریت شهری برای شهروندان کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح نصف جهان در مجاورت کارخانه قند است که با حضور مسئولان شهری و استانی رقم خواهد خورد و طبق برنامه مدت زمان اجرای آن ۲۰ ماه خواهد بود.

نصراصفهانی ادامه داد: اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان پیش‌بینی شده که بخشی از آن در بودجه امسال و بخش تکمیلی در سال ۹۹ تعلق یافته و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به احیاء و مرمت بناهای تاریخی شهر اصفهان به عنوان هویت اصلی شهر، گفت: رسیدگی به وضعیت بناهای تاریخی بر عهده میراث فرهنگی است، اما مدیریت شهری با توجه به اینکه شهر اصفهان آثار تاریخی متعددی دارد، نمی‌تواند نسبت به آن بیتفاوت باشد و به همین دلیل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان مباحث مربوط به بناهای تاریخی شهر را دنبال می‌کند.

لزوم توجه بیشتر به حضور جوانان در شهرداری اصفهان

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نقش جوانان در مدیریت شهری، گفت: یکی از رموز موفقیت مدیریت شهری، همراه کردن شهروندان در مدیریت شهر است، در بین این شهروندان جوانان و نوجوانان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، زیرا نگاهی نوگرایانه در خصوص پیرامون اطراف خود داشته و برخوردار از نیروی جوانی هستند، بنابراین باید از توانمندی آنها استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان را بیشتر در مدیریت شهری دخالت داد و زمینه لازم برای پرورش نیروهایی برای مدیریت و اداره کشور فراهم کرد، افزود: باید برای تربیت نیروی انسانی برای آینده شهر و کشور برنامه‌ریزی کرد.

نصراصفهانی تاکید کرد: اگر به دنبال ایجاد نشاط، سرزندگی و شادابی در شهر هستیم باید اجازه مداخله جوانان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف را بدهیم.

کد خبر 373246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.