بستن پیج اینستاگرام مسئولان سپاه نقض حقوق بشر است

یک استاد حقوق دانشگاه اصفهان گفت:مسدود کردن پیج مسئولان سپاه در اینستاگرام خلاف موضوع آزادی بیان است که به طور مرتب شعارش را می دهند. این اقدام غیر حقوقی بود و نباید صورت می گرفت، اما آنها در عمل نشان دادند اعتقاد چندانی به شعارهای خود ندارند.

قدرت الله خسروشاهی، با اشاره به قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی ایالات متحده آمریکا و در پی آن بسته شدن پیج اینستاگرامی برخی مسئولان عالی رتبه سپاه به خبرنگار ایمنا گفت: این اقدام در راستای تکمیل رفتارهای خصمانه ای است که آمریکایی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می دهند.

وی افزود: این اقدام آخر یعنی بستن پیج اینستاگرام مسئولان سپاه نیز به خوبی نشان می دهد که اینها از کدام بخش از سپاه بیشتر ضربه خورده اند و با چه بخش هایی و چه اقداماتی از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مخالف هستند.

خسروشاهی تصریح کرد: نگرانی آنها به طور مشخص از اقداماتی از سوی سپاه پاسداران ایران است که عمدتاً مانع تحقق اهداف آمریکا در منطقه خاورمیانه شده و خودشان هم صراحتاً اعلام کرده اند که این نیروها مانع تحقق اهداف آمریکا در خاورمیانه هستند و تمام تلاش‌ها و هزینه‌هایی که در این منطقه کرده اند را از بین برده و ناکام گذاشته است.

این استاد حقوق دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: طبیعی است وقتی در میدان عمل و کارزار نمی توانند اقدامی انجام بدهند، مجبور هستند به یک اقدام رسانه ای دست بزنند؛ ضمن اینکه کارشان برخلاف اصول و مبانی حقوقی بشری است که ادعایش را دارند. مسدود کردن پیج مسئولان سپاه در اینستاگرام خلاف موضوع آزادی بیان است که به طور مرتب شعارش را می دهند. این اقدام غیر حقوقی بود و نباید صورت می گرفت، اما آنها در عمل نشان دادند اعتقاد چندانی به شعارهای خود ندارند.

بهترین اقدام رفتن به سمت پیام رسان‌های داخلی است

خسروشاهی در رابطه با راهکارهای پیش روی ایران برای جلوگیری از تکرار اینگونه رفتارها ابراز عقیده کرد: فکر می کنم ایران باید در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به سمت پیام رسان های داخلی حرکت کند؛ در حال حاضر ما فضای آزادی را در اختیار رسانه‌ها گذاشته ایم که هرطور می خواهند در آن عمل می کنند و گاهی اقداماتی انجام می دهند که بر علیه امنیت، نظم عمومی و منافع ملی کشور است.

وی افزود: وقتی امکان استفاده از فضای مجازی از طریق پیام رسان های داخلی وجود دارد و می توانیم از آن ها استفاده کنیم، دلیلی ندارد بخواهیم این فضا را به روی نهادهایی خارج از کشور باز بگذاریم که هرطور خواستند در آن عمل کنند. در مجموع با این موضوع که به سمت استفاده از پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی داخلی برویم صد درصد موافق هستم.

خسروشاهی تأکید کرد: با این اقدام ایران آنها پاسخ مناسب اقدامات خود را دریافت می کنند، زیرا برای آن‌ها خیلی مهم است که در فضای رسانه ای ایران حضور فعال داشته باشند؛ چرا که برایشان منافع و دستاوردهایی دارد.

این تحلیلگر مسائل حقوقی خاطر نشان کرد: متأسفانه چون شبکه های موجود در فضای مجازی بیشتر در اختیار چند کشور قدرتمند است و آنها حضوری در شبکه های داخلی ایران ندارند، کشورما نمی تواند اقدامات متقابل بیشتری انجام دهد؛ بهترین اقدام متقابل بستن شبکه‌های تحت مدیریت آنها است، زیرا خودشان این بازی را شروع کردند. باید به سمت پیام رسان های داخلی برویم و این درنهایت به نفع منافع ملی ایران خواهد بود.

کد خبر 373241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.