پروژه نصف‌جهان، آرامش را به خوراسگان می‌آورد

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسیاری از عبور و مروری که وارد منطقه خوراسگان شده و ربطی به داخل شهر ندارد، می‌تواند به وسیله پروژه نصف جهان در بیرون شهر مدیریت شود و منطقه ۱۵ را به سمت آرامش بیشتر سوق دهد.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آغاز احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان اظهار کرد: در دهه ۸۰ رینگ حفاظتی با هدف حل برخی از مشکلات شهری شکل گرفت تا علاوه بر بهبود ترافیک، مانع توسعه افقی شهر شده و محدوده شهری اصفهان را مشخص کند.

وی با بیان اینکه این طرح مصوب شده بود اما به مرحله اجرا در نیامده بود تا در نهایت شورای پنجم پیگیری‌های لازم را نسبت به آغاز آن انجام داد، افزود: هدف از ایجاد رینگ حفاظتی در شهر اصفهان، تنظیم ترافیک عبوری، عدم ورود ترافیک خارج از شهر به داخل شهر و ایجاد ترافیک سریع، ارزان و ایمن برای داخل شهر بوده است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه وسعت رینگ حفاظتی از سطح شهر اصفهان بالاتر خواهد بود زیرا شهر-منطقه اصفهان را پوشش می‌دهد، ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان ناچار است برای موفقیت بیشتر این پروژه با شهرهای اطراف مشارکت بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: طول رینگ حفاظتی ۷۸ کیلومتر است که ۴۷ کیلومتر آن در شهر اصفهان بوده و مابقی در شهرهایی همچون دولت‌آباد، خورزوق، خمینی‌شهر، درچه و شهر ابریشم بوده و قسمتی از آن نیز فلاورجان را شامل خواهد شد.

طغیانی با اشاره به اینکه پروژه رینگ حفاظتی حمایت استانداری و کمک‌های دولتی را برای تکمیل شدن می‌طلبد، افزود: امید است که در پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان افتتاح نزدیک به هشت کیلومتر رینگ حفاظتی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: نقطه عطف اول رینگ حفاظتی مربوط به تقاطع شهید اردستانی در منطقه ۱۴ شده و با تکمیل مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان که گلنگ‌زنی آن را پیشرو داریم و اتصال این پروژه‌ها به یکدیگر، معضلات ترافیکی شهر را کاهش خواهد داشت.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: بسیاری از عبور و مروری که وارد منطقه خوراسگان شده و ربطی به داخل شهر ندارد، می‌تواند به وسیله پروژه نصف جهان در بیرون شهر مدیریت شود و منطقه ۱۵ را به سمت آرامش بیشتر سوق دهد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که علاوه بر آن ۲۲ میلیارد تومان نیز برای آزادسازی املاک پیش بینی شده است.

کد خبر 373224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.