نبود آگاهی و هوشیاری، جرائم سایبری را افزایش داده است

تیران-فرمانده انتظامی تیران و کرون گفت: نداشتن آگاهی و هوشیاری مردم نسبت به توطئه‌های مجرمان جرائم سایبری در تیران و کرون نیز همانند کل کشور افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، سرهنگ علی صادقی در نشست پرسش‌ و پاسخ با مردم این شهرستان با اشاره به وضعیت پرونده‌های انتظامی این شهرستان اظهار کرد: سرقت در ایام نوروز امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه گذشته بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته و نوروز در این شهرستان با امنیت و آرامش سپری شد.

وی‌ افزود: دستگیری مجرمان سابقه دار و همچنین کشف اموال مسروقه در تیران‌وکرون یکی از دستاوردهای پلیس در سال گذشته بود که با دستگیری بعضی از سارقان مردم به صورت کامل و یا جزئی به اموال خود دست پیدا کردند.

فرمانده انتظامی تیران‌وکرون با اشاره به افزایش پرونده‌های حوزه فناوری اطلاعات در این منطقه در مقایسه با گذشته، تصریح‌ کرد: فقدان آگاهی و هوشیاری مردم نسبت به توطئه‌های مجرمان، جرائم سایبری را همانند کل کشور در تیران‌وکرون نیز افزایش داده و برای پیشگیری از آن باید آگاهی عمومی افزایش یابد.

وی با تاکید بر توانمندسازی اقشار مختلف مردم گفت: بی‌دقتی‌های جزئی، زمینه وقوع جرائم شده و بسیاری از افراد به دلیل بی‌اطلاعی و سادگی در تصمیم‌گیری‌ها دچار مشکل شده و در دام سارقان قرار گرفته‌اند که با آگاهی‌بخشی و افزایش دانش عمومی از این جرائم می‌توان پیشگیری کرد.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای مجرمان با بی‌دقتی و بی‌توجهی‌های مردم فراهم می‌شود، خاطرنشان‌کرد: باید زمینه‌های وقوع جرم را از بین برد و مانع از تحقق اهداف افراد سودجو شویم.

کد خبر 373222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.