آبادانی در مسیر شرق...

کلنگ احداث «مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان» به عنوان بزرگ‌ترین اتفاق عمرانی سال جدید شهر اصفهان در مسیر باغ رضوان و روبه‌روی کارخانه قند به عنوان بخشی از عملیات عمرانی رینگ حفاظتی فردا (پنجشنبه) به زمین زده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان» که در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است یک و نیم کیلومتر از حلقه ترافیکی شهر اصفهان را شامل می‌شود، حلقه‌ای که ۷۸.۲ کیلومتر طول دارد و دارای چهار خط رفت و برگشت است و ۲۳ تقاطع غیرهمسطح و هفت پل بزرگ، بخش‌هایی از این طرح را شامل می شود که ۴۵.۸ کیلومتر از این طرح در ۱۱ منطقه از کلان‌شهر اصفهان، ۲۸.۶ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت‌آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم و ۳.۸ کیلومتر آن در محدوده فرمانداری‌ها قرار دارد.

بی‌شک آغاز عملیات احداث حلقه حفاظتی شرق اصفهان که مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان بخشی از مسیر آن به شمار می‌رود، اقدام شجاعانه‌ای است که در این دوره فعالیت مدیریت شهری اصفهان رقم خورده تا مزایای اجرای این پروژه از جمله کاهش ترافیک در مبادی ورودی شهر از طریق توزیع ترافیک به مسیر رینگ حفاظتی، تامین ترافیک ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلان‌شهر اصفهان، حذف ترافیک سنگین از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی از قسمت‌های مرکزی شهر را برای شهروندان به ارمغان آورد.

ایستاده‌ایم به پشتوانه همدلی و همراهی مردم

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در خصوص این پروژه می‌گوید: پس از مذاکرات صورت گرفته با کارخانه قند و بنیاد مستضعفان بخشی از عملیات عمرانی رینگ حفاظتی با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان که برای تحقق آن ۱۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، آغاز خواهد شد.

وی اظهارمی کند: همت شورای شهر اصفهان در تصویب بودجه‌ها نشان می‌دهد که نگاه‌ها به سمت مناطق کمتر برخوردار، استقرار عدالت و رفع محرومیت‌ها است و اگر چنین نبود مصوبه‌ای وجود نداشت که میلیاردها تومان برای آن هزینه کنیم تا پروژه‌ای به عنوان تقاطع بزرگ غیرهمسطح نصف‌جهان در ورودی شرق این شهر احداث شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان اموال و زمین‌های خود در مرکز شهر را برای این پروژه اختصاص داد تا کارخانه قند بخش‌های مورد نیاز آن را در اختیار شهرداری قرار دهد، تاکید می‌کند: فردا کلنگ پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان به زمین زده می‌شود تا به عنوان دروازه بزرگ ورودی شهر برای مردم ایران شناخته شود.

وی تصریح می‌کند: ما ایستاده‌ایم تا به پشتوانه همدلی و همراهی مردم و نگاه عادلانه به امکانات و توجه به مناطق کمتر برخوردار شاهد این اتفاقات امیدبخش باشیم، این رویدادها به معنای ایجاد اشتغال، توزیع امکانات و اداره شهر به نحو منطقی است.

نوروزی ادامه می‌دهد: آن هنگامی که حلقه حفاظتی از سمت شرق اصفهان راه‌اندازی شود دیگر کسی نمی‌تواند بگوید شرق اصفهان به نخاله‌دانی تبدیل شده، بلکه حلقه حفاظتی بر گِرد شهر پیچیده خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه حلقه حفاظتی از انتهای جنوب شرقی اصفهان آغاز می‌شود، شرق را طی می‌کند و به انتهای شمال شهر و در نهایت همچون حلقه‌ای به دور اصفهان می‌پیچد، اظهار می‌کند: مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان دروازه ورودی خوارسگان نیست، بلکه دروازه ورودی شرق اصفهان است و آبادانی زیادی به همراه دارد.

پروژه‌ای برای توسعه

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پنجشنبه هفته‌جاری عملیات عمرانی احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان با پیش‌بینی۱۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز میشود، می‌گوید: مساحت این طرح ۲۶۰ هزار مترمربع است که در منطقه ۱۵ شهر اصفهان اجرایی خواهد شد و می‌تواند به عنوان عامل مهمی در توسعه منطقه به شمار آید.   

وی با بیان اینکه این طرح شامل پنج پل می‌شود که طول پل اول ۴۹۵ متر و طول پل‌های دوم، سوم و چهارم ۵۰۰ متر و طول پل پنجم ۱۳۰ متر است، ادامه می‌دهد: طول حلقه حفاظتی در این محدوده یک و نیم کیلومتر است که دارای سه هزار و ۵۰۰ متر مسیر تندرو شامل رفت و برگشت بوده، عرض کل پل نیز در سه تیپ ۱۸، ۱۶ و ۱۴.۲ متر خواهد بود.   

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان دارای یک هزار و ۴۰۰ متر مسیر کندرو است، اظهار می‌کند: این طرح همچنین دارای ۵۳ هزار مترمربع فضای سبز و ۱۵۳ هزار مترمربع  مساحت آسفالت است.

وی پیش‌بینی هزینه اجرایی پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان را ۹۸۰ میلیارد ریال و هزینه آزادسازی این طرح را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان می‌کند و می‌افزاید: در مجموع هزینه‌های طرح مجموعه پل‌ها یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

کمک محیط زیستی پل‌های تقاطع نصفجهان به منطقه ۱۵

مسعود قاسمی، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان معتقد است«اجرای طرح پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصفجهان تردد خودروهای سنگین باری از بلوار ارغوانیه را کاهش داده و به کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از عبور خودروها کمک خواهد کرد.»

وی با بیان اینکه یکی از وظایف منطقه ۱۵ در خصوص این طرح آزادسازی املاک در مسیر طرح بود، تصریح می‌کند: برای احداث پل‌ها ۱۴۰ هزار متر و برای ساخت ادامه رینگ حفاظتی که در این محدوده قرار دارد ۳۰ هزار متر آزادسازی صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار می‌کند: در مجموع حدود ۲۴ میلیارد تومان برای این آزادسازی ها از سوی این منطقه هزینه شده است.

وی خاطرنشان می‌کند: همچنین یک و نیم کیلومتر از طول حلقه حفاظتی چهارم با اجرای طرح پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصفجهان در منطقه ۱۵ احداث می‌شود که اجرای این پروژه در منطقه می‌تواند از بار ترافیکی خودروهای سنگین در حال عبور از بلوار ارغوانیه، کم کند.

قاسمی با اشاره به تاثیرات محیط زیستی این طرح با توجه به دلیل کاهش عبور خودروهای سنگین از ورودی شرق  اصفهان، می‌گوید: بار ترافیکی خودروهایی که از این منطقه عبور می‌کنند زیاد است که با احداث مجموعه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصفجهان، مسیر این خودروها دیگر از درون شهر و منطقه نخواهد بود.

کد خبر 373219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.