استان اصفهان می‌تواند در تولید گوشت قرمز خودکفا شود

مشاور استاندار اصفهان گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و توانایی‌های استان اصفهان که  ۲۰ هزار بهره‌بردار و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن مواد پروتئینی تولید می‌کند، استان اصفهان می‌تواند در تولید گوشت قرمز خودکفا باشد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، کرمی عصر امروز ۲۷ فروردین ماه در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اظهار کرد: جای تاسف است که ما مجبور به واردات دام و یا گوشت یخ‌زده از سایر کشور ها هستیم، باید برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا در سال جاری مجبور به واردات گوشت و دام نباشیم. 

وی افزود: در حوزه تولید شیر، استان اصفهان با تولید یک میلیون و ۴۰ هزار تن رتبه یک تولید کشور را دارد، همچنین ۱۹۰ هزار تن  گوشت مرغ، ۱۰۷ هزار تن تخم مرغ و ۶۷ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می‌شود که در این زمینه ها نیز به رتبه های یکم تا پنجم کشوری دست یافته‌ایم که با تلاش تولید کنندگان محقق شده است.

مشاور استاندار اصفهان با بیان اینکه اکنون تولید کنندگان فرماندهان اقتصادی کشور هستند، گفت: کارگروه‌های گوناگونی برای حوزه های مختلف تولید در استانداری اصفهان تشکیل شده تا موانع و مشکلات تولید رفع شود.

کرمی افزود: امیدوارم فرماندهان اقتصادی فراموش نکنند استان اصفهان همیشه سرآمد بوده است و با تلاش و کوشش آنها جایگاه استان حفظ  و پیش برده شود. 

کد خبر 373214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    اگر برنامه جامع ومدونی مانند کشورهای پیشرفته جهت تاسیس مزارع مدرن ومکانیزه بزرگ تولید گوشت قرمز داشتیم .و از حالت سنتی قشلاق وییلاق گذر می کردیم .مسلما تولید گوشت استان وکشور ساماندهی وقابل کنترلو نظارت دقیق بود.