مطالبه آب استان اصفهان باید شبانه روزی انجام شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه مطالبه آب استان اصفهان باید شبانه روزی انجام شود، گفت: تامین حقابه های این استان، مهم ترین بحثی است که این روزها باید پیگیر آن باشیم. 

 به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن کریمیان عصر امروز سه شنبه - ۲۷ فروردین ماه- در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اظهار کرد: استان اصفهان در کشور جزو استان‌های برتر در تولید مواد پروتئینی است، البته این رتبه‌ها کار ما را سخت‌تر می‌کند تا زیر ساخت‌ها و مواد اولیه را تامین کنیم.

وی افزود: روزانه چهار هزار و ۵۰۰ تن  نهاده در استان اصفهان مصرف می‌شود که تامین آن با توجه به موانعی که در کشور وجود دارد، کار سختی است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه از نیمه اسفند ماه  روش جدیدی برای توزیع نهاده ها تصویب شده است، گفت: قرار است نهاده‌ها با قیمت مصوب به دست تولید کنندگان برسد که با انجام این مهم، محصولات نیز با قیمت مصوب در بازار ارائه می‌شود.

انتظار آورد خوبی برای زاینده‌رود داریم 

کریمیان خاطر نشان کرد: با وجود بارش های خوبی به میزان بیش از دو هزار و ۵۰ میلی متر  که در سرشاخه‌های رودخانه زاینده‌رود رخ داد، انتظار آورد خوبی برای زاینده‌رود داریم.

وی با اشاره به کشت دیرهنگامی که در استان اصفهان انجام شد، گفت:  بیش از ۴۰ هزار هکتار سطح زیر کشت در بهمن ماه صورت گرفته که کود مورد نیاز آن نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته و تا زمانی که برای به ثمر نشستن این محصولات لازم است آب رودخانه باز خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم امسال با تداوم بارندگی‌ها شاهد پویایی کشاورزی استان اصفهان باشیم. 

کریمیان با ییان اینکه همه باید جهاد کشاورزی را در حفظ تولید یاری دهند، گفت: سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تولید کنندگان باید متوقف شود تا بتوانیم به وظیفه خود مبنی بر تولید بیش از شش میلیون تن محصول در استان عمل کنیم. 

کد خبر 373210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    پروژه های سد سازی و انتقال آب در مقیاس وتنوع محتلف نیاز استان است تا حد اکثر بهره گیری از ذخایر محدود روان آب استان تامین شود.همچنین انتقال آب توسط لوله ومستقیما به ذوب آهن نیز منطقی وسنجیده بود و بهتر است بخصوص در مورد تصفیه خانه آصفهان نیز یک خط لوله آب جهت تامین پایدار آب شرب اصفهان در اسرع وقت کشیده شود.حتی اگر در برخی مواقع استفاده نگردد. در بلند مدت نیز می توان عملیات انتقال مستقیم آب از سد زاینده رود و فریدونشهر و سمیرم جهت تامین پایدار آب در نقاط مختلف استان را در برنامه های آینده بطور جدی در نظر داشت
  • علیرضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    0 0
    اگه بخشی از آب اضافی کارون با تونلهای کوهرنگ و اجرای تونل بهشت آباد به فلات مرکزی کشور منتقل میشد الان همچین مشکلاتی در خوزستان وجود نداشت. از همین لحظه باید بخشی از امکانات کشور برای انتقال آب کارون به فلات مرکزی تشکیل و به صورت جهادی کار کند که هر چه زودتر مشکل اضافه آب خوزستان حل شود و کشور گلستان شود.