گردش مالی صنعت مرغداری بیش از  ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه گردش مالی صنعت مرغداری بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در سال است، گفت: ارزش محصولات دامی تولیدی کشور بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد صنعت دامپروری ارزش افزوده، بستر اشتغال، فعالیت ها و رونق اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام موحدی عصر امروز - ۲۷ فروردین ماه- در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اظهار کرد: نمایشگاه‌ها در دنیا محل عرضه توانمندی‌ها و نوآوری‌های جدید است، از طرفی بهره‌برداران در یک زمان کوتاه و محل مشخص می‌توانند با دستاوردهای صنعت مربوطه آشنا شوند و بتوانند با استفاده از آخرین تکنولوژی های ارائه شده به راندمان و تولید بالا برسند. 
وی با بیان اینکه در سال رونق تولید هیچ کسی نمی تواند چشم بر بزرگترین صنعت کشور بعد از صنعت نفت ببندد، گفت: آشنایی تولید کنندگان با صنعتگران در محیط نمایشگاهی باعث می‌شود چرخ صنعت بزرگ دامپروری کشور به خوبی بچرخد.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان خاطر نشان کرد: دامپزشکی در ایران قدمتی بیش از یک قرن دارد  و در سال ۱۳۰۴ با عنوان موسسه دفع آفات حیوانی تشکیل و در سال ۱۳۱۴ اولین قانون دامپزشکی ایران تصویب شده است که نشان از عمر زیاد فعالیت‌های دامپزشکی در کشور دارد.
موحدی افزود: فعالان سازمان دامپزشکی فعالان گمنام عرصه بهداشت هستند که فعالیت آنها غیر قابل کتمان است. 
وی با بیان اینکه دامپزشکی کشور وظایف متعددی در حوزه کتترل پیشگیری و مقابله با بیماری های دام و طیور و نیز بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام دارد، گفت: نزدیک به ۱۲ میلیون نوبت در استان اصفهان واکسیناسیون انجام می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان روزانه سالانه  به حدود ۱۵ هزار قلاده سگ واکسن هاری تزریق می‌شود، گفت: با وجود سختی‌های موجود، این کار برای پیشگیری از انتقال هاری به انسان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.   
موحدی تاکید کرد: استان اصفهان با ۳۲ کشتارگاه دام و ۱۷ کشتارگاه طیور بیشترین تعداد کشتارگاه‌های دام و طیور کشور را دارد. 

۵۰۰ تن فرآورده گوشتی ناسالم سال گذشته در اصفهان جمع‌آوری شد

وی با اشاره به بازرسی هایی که بر کشتارگاه ها انجام می‌شود، گفت: در سال ۹۷ حدود ۲۰۳ تن فرآورده های گوشتی آلوده از سفره مردم حذف و در سطح عرضه نیز  ۲۵۰ تن فرآورده ضبط شد، که تاثیر به سزایی در کاهش بیماری ها داشت.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: حدود ۶۰ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌ها تحت نظارت ویژه بهداشتی قرار دارد. 

موحدی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه صنعت دامپروری در کشور جایگاه ویژه ای دارد، گفت: اگر این استان را همچنان به عنوان استانی با گنبدهای فیروزه‌ای می‌شناسیم، امروز استان اصفهان به همت تولید کنندگان فرهیخته رتبه های بسیار درخشانی در صنعت دامپروری دارد. 

کد خبر 373204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.