اتحاد نیروهای مسلح ایران باعث ترس دشمن شده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اتحاد بین نیروهای مسلح ایران را مثال زدنی خواند و گفت: همین امر است که باعث شده تا آمریکا و ایادی آن از این نیرو واهمه داشته باشند و سعی در محدود کردن آن کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شمیم ولایت، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در دیدار فرماندهان ارشد و روسای عقیدتی سیاسی ارتش در استان اصفهان ومنطقه  اظهار کرد: ارتش و سپاه پاسداران در حادثه سیل اخیر نشان دادند قبل از این که یک نیروی نظامی مقتدر برای دفاع از کشور باشند، یک نیروی مردمی برای ارایه خدمت به هموطنان خود هستند که این صحنه از اتحاد و همدلی در دنیا بی بدیل بود.

ایشان تصریح کرد: آمریکا خوب می داند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی حامی مردم فعالیت می کنند، اما چون مخالف سیاست های ضد بشری آمریکا در دنیا هستند، سعی می کنند جلوی آن ها سنگ بیاندازند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: خوشبختانه بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هماهنگی، مودت و همبستگی وجود دارد، اما یادمان نرود که آمریکا تلاش بسیاری می کرد تا بین این نیروها تفرقه بیاندازد.

امام جمعه اصفهان همچنین اضافه کرد: حتی اطرافیان آمریکا نیز این اقدام زشت تروریست خواندن پاسداران سپاه  را تقبیح کردند، از سویی هرجا که آمریکا شکست سنگین خورده است، هم ارتش، هم سپاه، هم نیروهای مردمی و … حضور داشتند که نشان می دهد این همبستگی در بیشترین و بهترین شرایط بین نیروهای مسلح وجود دارد.

آیت الله طباطبائی نژاد بیان کرد: وقتی ترامپ اعتراف می کند که ایران ما را از خاورمیانه بیرون می کند، یعنی ابرقدرت دنیا در برابر ایران اظهار عجز کرده که همه این موارد نشانه رشد و ترقی ما است که البته نتیجه خودباوری جوانان ایران است.

ایشان با اشاره به این که  یک زمانی آمریکا دنبال آن بود که کسی به ما سلاح نفروشد و حالا آمریکا می ترسد از این که ایران سلاح‌های خود را به کسی بفروشد و این یعنی تفاوت های ایران از بعد ازانقلاب تاکنون، افزود: ارتش همانقدر که در جنگ برای ایران سربلندی آورد، بعد از جنگ نیز توانست با خودکفایی برای ایران بلند مرتبگی بخرد و با تکیه بر داشته ها و دانش و نیروی بومی خود، توانست یک ارتش مقتدر را در دنیا رقم بزند.

آیت الله طباطبائی نژاد با بیان اینکه در تاریخ ایران نیروهای مسلح کشور همیشه وابسته بود، اما اکنون خبری از این وابستگی نیست افزود: یکی از شاخصه های قوی نیروهای مسلح ایران این است که آن ها هیچ وقت به چپ و راست نگاه نکردند و فقط راه مستقیم را رفتند، همین هم باعث شد تا در هیچ کجای تاریخ ایران غیر از دوره کنونی چنین نیروهای مسلح با اقتدار و مستقلی نداشته باشیم، همیشه نیروهای مسلح ایران وابسته بود، اما اکنون خبری از این وابستگی نیست.

ایشان همدلی مردم با نیروهای نظامی و پشتیبانی آنان از فرزندان خود را نیز ستودنی خواند و خاطرنشان ساخت: بسیاری از شهدای مدافع حرم، نیروهای بسیج و نیروهای مردمی بودند و این نشان می دهد که مردم بیش از مسئولان متوجه تهدید های جنایتکاران بشری به سردمداری آمریکا شده اند.

همبستگی بین نیروهای مسلح ایران بی مثال است

در ادامه این نشست نیز ، امیر محسن آذرافروز، فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه گفت: ارتش و سپاه پاسداران یک یگان الهی هستند و همبستگی واتحاد بالایی دارند. این همبستگی بین نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه پاسداران بی مثال است و همین مسئله است که دشمن را زمین گیر کرده.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از قوی ترین پدافند های منطقه را داریم و در زمینه توپخانه نیز تمام نیاز های ما در کشور تولید می شود و یگان های ارتش جمهوری اسلامی با همکاری وزارت دفاع به سمت خودکفایی حرکت کرده است.

آذرافروز همچنین در تشریح فعالیت های صورت گرفته در زمینه کمک به مردم سیل زده بیان کرد: با توجه به همجواری استان اصفهان با استان های حادثه خیز، آمادگی کامل داشتیم و پایگاه چهارم هوانیروز ما به طور کامل آمادگی داشت.

وی با تاکید بر این که بسیاری از امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده از اصفهان ارسال شدند خاطرنشان ساخت: سه نفر از پرسنل ما در ارایه خدمات به یک بانوی باردار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، اما این باعث نشد تا خدمت رسانی متوقف شود و بلافاصله دوباره یک بالگرد دیگر برای ارایه خدمت به آن بانو از پایگاه شهید وطن پور پرواز کرد.

بنا بر این گزارش، روز ۲۹ فروردین ماه مانند هر سال و به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با تمام کشور در استان اصفهان برگزار و بخشی از کمک های مردمی که توسط ارتش به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد، به صورت نمادین در این مراسم به نمایش گذاشته می شود.

کد خبر 373176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.