​۸۳ درصد اصفهانی ها کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: تا پایان سال ۹۷ تقریبا ۸۳ درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند خود را درخواست و ۱۷ درصد افراد هنوز هیچ اقدامی برای درخواست کارت ملی هوشمند نداشته‌اند.

حسین غفرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اعتبار کارت ملی نمونه قدیم از سال گذشته تمدید نشد و مردم برای درخواست کارت ملی هوشمند می‌توانند به دفاتر پیش‌خوان و پست مراجعه کنند.

وی در خصوص مدت زمان فرآیند صدور کارت ملی هوشمند افزود: سال گذشته به دلیل فرآیند بومی سازی صدور، تا حدی زمان صدور کارت طولانی بود اما برای امسال هنوز مدت زمان صدور مشخص نیست و با ارسال نمونه کارت‌های جدید درخواست شده، زمان صدور مشخص می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه درصد بیشتری از مردم کارت خود را درخواست کرده‌اند، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷ تقریبا ۸۳ درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند خود را درخواست و تنها ۱۷ درصد افراد هنوز هیچ اقدامی برای درخواست کارت ملی هوشمند نداشته‌اند.

وی در خصوص زمان فرآیند صدور کارت ملی هوشمند گفت: در سال‌های قبل صدور کارت هوشمند به دلیل ایجاد فرآیند بومی سازی صدور کارت و تست نمونه‌های بومی تا حدودی زمان بر بود اما با ایجاد شیوه و فرآیند جدید به نظر می‌رسد مدت زمان صدور در سال جدید کاهش یابد.

غفرانی با بیان اینکه عکس‌های کارت ملی هوشمند زنده است، تصریح کرد: به دلیل آنکه هیچ نوع روتوش و ویرایشی روی عکس‌های کارت ملی هوشمند انجام نمی‌شود احتمال دارد عکس‌ها تا حدودی مورد  پسند عده‌ای نباشد.

کد خبر 373170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    آیا این تعداد باقیمانده افرادی که به هر دلیل موفق به ثبت نام جهت دریافت کارت ملی هوشمند نشده‌اند میتوانند اقدام نمایند ؟ با تشکر از پاسخ مسئولین
  • محمود IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    لطفا با توجه به اینکه انجام هر نوع کار و امور اداری که در زندگی افرادی که به هر دلیل موفق به ثبت نام کارت ملی هوشمند نشده‌اند تاثیرگذار است تمهیداتی را اعلام بفرمائید تا این افراد نیز بتوانند مراحل ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند را انجام دهند . با تشکر