بازار ساعت بدون تقاضا است

نایب رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان ساعت اصفهان گفت: تقاضایی برای خرید ساعت در بازار وجود ندارد و خرید این کالا در آستانه ایام منتهی به عید نوروز نیز نزدیک به صفر بود.

امیر مسعود عبدالهی طادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بسیاری از فروشندگان در طول روز هیچ فروشی ندارند. افزایش درصد مالیات بر ارزش افزود و تعرفه واردات ساعت موجب شده است تا فعالیت واردکنندگان در این زمینه کاهش یابد و با افزایش قیمت بخواهند مالیات را از این طریق جبران کنند.

وی افزود: تحریم های اقتصادی و نوسانات ارزی نیز در این بازار تاثیر گذاشته و بازار ساعت در اصفهان را به حوالی رکود برده است، میزان حقوق دریافتی کارگران و کارمندان به گونه ای است که خرید ساعت جایی در میان مخارج آنها ندارد. کالاهای ایرانی نیز اگر کیفیت مناسب داشته و قابل استفاده باشد، از سوی مردم مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان ساعت اصفهان با بیان اینکه در طول چند ماه اخیر همه کالا های ایرانی افزایش قیمت شدیدی داشته است، گفت: ساعت های تولید داخل از موتور های وارداتی استفاده می‌کنند و همین امر موجب می شود تا ساعت های تولید داخل نیز در اثر افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت داشته باشند.

عبدالهی خاطر نشان کرد: مشکلات معیشتی مردم به گونه ای است که خرید ساعت اقدامی لوکس و ثروتمندانه محسوب شود. تحریم‌ها باعث شده مردم ما از سطح رفاه کمتری برخوردار باشند و درآمد آنها با هزینه های زندگی شان هماهنگ نباشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از فروشندگان بازار ساعت، ماه ها است که از خرید جنس در این وضعیت بازار خودداری کرده و اگر هزینه های شان با درآمدشان ناهماهنگ باشد، فعالیت خود را در بازار فروش متوقف می‌کنند. کرایه مغازه داران نیز از درآمد آنها بیشتر است. تعداد زیادی از واحد های صنفی فعال در این زمینه ورشکسته شده اند به عنوان مثال یکی از فروشندگان ساعت با ورشکستگی ۵۲ میلیاردی هم اکنون در زندان به سر می‌برد.

کد خبر 373169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.