آغاز به کار عملیات اجرایی محور میانی چهارباغ

مدیر پروژه چهارباغ گفت: مقدمات عملیات اجرایی محور میانی چهارباغ که قبل از نوروز ۹۸ متوقف شده بود طی چند روز گذشته و از سمت دروازه دولت مجددا آغاز به کار کرد.

سعید سهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح میانی پیاده راه چهارباغ عباسی براساس استاندارهای میراث کشور شکل گرفته و شامل شش حوض و یک آبراهه مربوط به عصر صفوی است.

وی افزود: طرح میانی چهارباغ از میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب(ع) است که طرح میدان امام حسین تا خیابان آمادگاه تقریبا کامل شده و طراحان در حال بررسی نوع مبلمان و نورپردازی پیاده راه چهارباغ هستند.

مدیر پروژه چهارباغ تاکید کرد: طرح در نظرگرفته شده برای قسمت میانی چهارباغ، طرحی ساده به دور از آشفتگی بصری، اما در عین حال جذاب است.

سهرابی ادامه داد: طی فراخوان اعلام شده، پیش طرح یک شرکت برای قسمت میانی چهارباغ برگزیده شد، اما هیئت داوری نظر قطعی در مورد طرح اصلی نداده است و تمامی فعالیت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه، تحت نظر کارشناسان میراث کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارزش ملی پیاده راه چهارباغ، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی کشوری کارشناس و ناظر مقیم برای نظارت بر طرح پیاده راه چهارباغ دارد و به لحاظ حساسیت‌های تاریخی خاک برداری قسمت میانی این پیاده‌راه به صورت مکانیزه انجام نمی‌شود و این عملیات دستی خواهد بود.

مدیر پروژه چهارباغ افزود: کارشناسان میراث کشور در حال کار بر روی طرح نهایی محور میانی چهارباغ هستند تا این طرح با جزئیات بیشتر و همخوان با تاریخ و میراث کشور باشد.

کد خبر 373165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    0 0
    سلام.اگر در مورد طرح های مبلمان شهری نظرسنجی مردمی هم صورت بگیرد خیلی بهتره