رفع نقاط حادثه‌خیز در شهرضا/اشتغال ۱۲۰۰ نفر در طرح‌های اشتغالزایی

شهرضا – معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرضا از شناسایی ۳۸ نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری و برون‌شهری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عباس نظام‌الاسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اشاره به اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران، اظهار کرد: اینگونه اقدامات نشانه خشم دشمنان انقلاب از پیشرفت ملت ایران و موفقیت‌هایی است که در ۴۰ سال گذشته بدست آمده.

وی ادامه داد: همه ملت ایران حامی سپاه پاسداران هستند و ضمن محکومیت این اقدام نابخردانه هیئت حاکمه آمریکا به حمایت‌های بی‌دریغ خود از این نیروی خدوم و پرتلاش ادامه می‌دهند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرضا با اشاره به فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان، یادآور شد: فعالیت‌های این ستاد در قالب ۱۲ کمیته باهدف استفاده از همه امکانات موجود برای ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی، سازماندهی شد.

نظام‌الاسلامی با بیان اینکه استقرار شهرستان شهرضا در شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور و وجود ظرفیت‌های گردشگری به ویژه برای گردشگران مذهبی، موقعیت خاصی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: وجود بقاع متبرکه نظیر امامزاده شاهرضا و مزایای شهدای نام‌آوری مانند شهید حاج محمدابراهیم همت در کنار سایر اماکن تاریخی و گردشگری، همه ساله هزاران زائر و گردشگر را به سوی این شهرستان جذب می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد ستاد اسکان و رفاه مسافران نوروزی شهرضا در محل کارخانه تاریخی "نوین"، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و عرضه توانمندی‌های هنرمندان شهرستان در این محل، فرصت مناسبی برای معرفی بخشی از ظرفیت‌های این شهرستان را فراهم کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرضا ادامه داد: برپایی کمپ‌ها و چادرهای روستایی و عشایری در محورهای اصلی شهرستان با تلاش بخشداری و چاپ و توزیع بروشورها، از دیگر اقدامات انجام شده برای معرفی شخصیت‌ها، اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی شهرضا به مسافران نوروزی بود.

اسکان موقت بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در شهرضا

نظام‌الاسلامی از اسکان اضطراری بیش از شش هزار نفر در دو شب وقوع بارندگی‌های شدید در این شهرستان خبر داد و افزود: برای این‌منظور ۵۴ مدرسه و ۳۶۰ باب کلاس درس، سالن‌های ورزشی و جمعیت هلال احمر، آماده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی تردد و یا استراحت چند ساعته در این شهرستان داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های اخیر آسب جدی به اماکن شهرستان وارد نشد و با انجام اقدامات به موقع و پیشگیری و پیش‌بینی‌های انجام شده، مقدار قابل توجهی آب در بندهای خاکی، آبخوان‌ها و حوضچه‌های پخش سیلاب ذخیره شد که تاثیر مهمی بر سفره‌های آب زریزمی، قنوات و چاه‌ها دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرضا اضافه کرد: از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین امسال ۸۸ هزار و ۶۵۹ نفر از مسافران نوروزی در قالب ۱۸ هزار و ۹ خانوار در شهرستان اسکان داده شدند.

نظام‌الاسلامی ادامه داد: از مجموع مسافران اسکان داده شده، پنج هزار و ۲۹۴ خانوار در مدارس، سه هزار و ۵۰۱ خانوار در آستان امامزاده شاهرضا، چهار هزار و ۳۱۰ خانوار در کمپینگ‌های شهری، دو هزار و ۸۱۷ خانوار در ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی، ۷۶۱ خانوار در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی و هزار و ۳۲۶  خانوار در سایر مراکز اسکان داده شدند.

اعطای تسهیلات اشتغال به ۱۸۰ طرح

وی با بیان اینکه در سال گذشته به حدود ۱۸۰ طرح در شهرستان، تسهیلات توسعه روستایی از تبصره ۱۸ و در مشاغل خانگی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال اعطا شد، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال حدود هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرضا از شناسایی ۳۸ نقطه حادثه‌خیز در این شهرستان خبر داد و افزود: ۳۲ نقطه حادثه‌خیز از این تعداد، درون شهری و شش نقطه، برون‌شهری هستند که اقدامات لازم برای ایمن‌سازی این نقاط آغاز شده است.

نظام‌الاسلامی با بیان اینکه مناسب‌سازی اماکن و معابر ویژه معلولان و جانبازان از مهمترین وظایف دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان است، یادآور شد: تاکنون اقداماتی مانند نصب زنگ ویژه معلولان در ادارات و سازمان‌ها، ایجاد رمپ و نصب آسانسور و تسهیل رفت و آمد این افراد با ایجاد خودروی ویژه، انجام شده است.

کد خبر 373142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.