پروژه نصف جهان ریه تنفسی شرق اصفهان خواهد بود

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه نصف جهان به گونه‌ای ریه تنفسی شرق اصفهان خواهد بود و به منطقه‌ای که با خشکسالی‌های متعدد و نبود توجه روبه‌رو بوده رونق می‌بخشد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۹۸ شهرداری اصفهان چندین ابر پروژه را اجرایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ سالی پرچالش با وجود محدودیت‌های مالی بود، افزود: با این حال شهرداری اصفهان به مدد الهی و تلاش همکاران شهرداری توانستند بودجه را تا مرز بیش از ۸۵ درصد محقق سازند.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال ۹۷ بیشتر تمرکز بر برنامه‌ریزی و زیرساخت‌ها بود، تصریح کرد: بخشی از این برنامه‌ها مربوط به تعریف ابرپروژه‌ها بود که شهرداری مطالعاتی در زمینه ایجاد ابرپروژه‌هایی داشت که به رونق شهر، کاهش ترافیک و سهولت دسترسی‌ها کمک کند.

وی در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف جهان است که اعتبار آن در سال ۹۷ مصوب شد و با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر صد و ۲۲ میلیارد تومان در دستور کار شهرداری قرار گرفت که در ۲۹ فروردین‌ماه عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه این پروژه در منطقه ۱۵ شهر اصفهان احداث می‌شود، اظهار کرد: مساحت این پروژه ۲۶۰ هزار متر مربع در محدوده کارخانه قند اصفهان واقع شده است برای این پروژه پنج پل تعبیه شده است که به صورت تقاطع‌های غیرهمسطح با هزار و ۴۰۰ متر مسیر کندرو و حدود ۵۳ هزار متر مربع هم فضای سبز و ۱۵۳ متر مربع هم مساحت آسفالت این منطقه است.

کاهش آلودگی هوا و ترافیک ایمن از اهداف ابرپروژه نصف جهان

وی در خصوص اهداف اجرای این پروژه گفت: هم‌راستایی با ایجاد حلقه حفاظتی شرق است که کاهش ترافیک در مبادی ورودی شهر و توزیع ترافیک در مسیر رینگ حفاظتی هدف این طرح است.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان ترافیک ایمن، سریع و ارزان در کل شهر را از اهداف موردنظر این پروژه دانست و گفت: این پروژه می‌تواند به کاهش ترافیک و تصادفات منجر شود، قطعا ترافیک ورودی در خیابان‌های جی، سلمان، ابوذر و بزرگراه‌های شهید صیاد شیرازی، آقابابایی و اردستانی روان‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند یک پروژه محیط زیستی هم باشد، افزود: قطعا این پروژه به کاهش آلودگی هوا در پی کنترل ترافیک منجر می‌شود چرا که مساحت فضای سبز مجاور این پروژه هم به حد کافی درنظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان این پروژه سهولت دسترسی را در پی دارد، تصریح کرد: مسافرین و کسانی که به اصفهان تردد می‌کنند هم از مزایای این پروژه منتفع می‌شوند و دسترسی راحت‌تری به شهر خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پروژه نصف جهان به نحوی ریه تنفسی شرق اصفهان خواهد بود، اظهار کرد: این پروژه منطقه‌ای که با خشکسالی‌های متعدد و عدم توجه روبه‌رو بوده را رونق می‌بخشد.

محمدی در خصوص عدم وجود پارک‌سوار در کنار ایستگاه‌های مترو گفت: متاسفانه چنین چیزی در دو هه گذشته پیش‌بینی نشده که اگر در گذشته که زمین‌ها و اعتبارات بیشتری برای اجرای این پروژه اندیشیده می‌شد، امروز با کمبود فضای پارک مواجه نبودیم؛ در حال حاضر برای آزادسازی و تملک زمین‌ها در مجاورت ایستگاه‌های مترو اعتبار بسیاری لازم است که سال گذشته هم این موضوع در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شد، اما به دلیل قیمت‌ بالا و نبود زمین در محدوده ایستگاه‌ها قرار بر این شد که از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین شود و طرح‌های آن در دست بررسی است.

پارک حاشیه خیابان‌ها کاهش می‌یابد

وی با اشاره به تصویب طرح پارک‌های حاشیه‌ای گفت: این طرح به کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی منجر می‌شود و مصوب شد برای پارک خودرو در کنار خیابان هزینه‌هایی درنظر گرفته شد که این امر باعث روی آوردن جامعه به وسیله نقلیه عمومی خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه این پروژه از پروژه‌های ملموس شهر است، تصریح کرد: این پروژه به رونق کسب و کار شهر کمک می‌کند و آثار و تبعات مثبتی برای شهر دارد و طی مصوباتی قرار شد از خودروهای سنگین که وارد شهر می‌شوند عوارضی دریافت شود که این عوارض برای خسارتی که این خودروها به زیرساخت‌های شهر اعم از آسفالت و زیرساخت شهر وارد می‌کنند هزینه خواهد شد که انتظار می‌رود بسیاری از این خودروهای سنگین ترجیح دهند وارد شهر نشوند و از طریق خودروهایی با سوخت پاک تردد کنند.

کد خبر 373137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.