شکل دیگر رسانه‌ها در "خانه‌ای وجود داشت"

رسیدن یک نامه زندگی دو برادر را تحت شعاع قرار می‌دهد و جنگ و جدال آغاز می‌شود نامه ای بدون نشانی و بدون مبدا و این آغازی برای آمدن شخصی است که نماد تغییر و تحول است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش "خانه‌ای وجود داشت" به کارگردانی مرضیه اشرفیان و مهدی فدایی در تماشاخانه ماه در حال اجرا است این نمایش با موضوع خود تلاش دارد تا تاثیر رسانه بر زندگی افراد را نشان دهد.

مهدی فدایی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تئاتر "خانه‌ای وجود داشت" اظهار کرد: نمایشنامه این اثر توسط مژده حق شناس با نگاهی بر شرایط امروز جامعه و تأثیر رسانه بر ذهن، سبک و نحوه زندگی افراد نوشته شده است.

کارگردان این نمایش ادامه داد: داستان نمایش درباره دو برادر است که پس از فوت پدرشان، خانه پدری را تقسیم کرده و در کنار هم زندگی می‌کنند. هر یک از آنها منتظر رسیدن یک نامه هستند که با رسیدن یک نامه بدون نام فرستنده وگیرنده اختلافات میان آنها شروع می‌شود.

وی افزود: با حضور شخصی که نماد رسانه در این داستان است، ماجرا شکل دیگری به خود می‌گیرد و اتفاقات دیگری برای این شخصیت‌ها رخ می‌دهد.

فدایی با اشاره به سبک نمایش " خانه‌ای وجود داشت" گفت: این نمایش به شیوه تطبیقی صحنه‌ای، عروسکی کار شده و این گروه جزو معدود گروه‌هایی در اصفهان است که در زمینه تئاتر عروسکی فعالیت می‌کند و البته کمبود آثاری که چندان موفق به جلب نظر عموم مردم نبوده باعث شده تا نگاه مردم به تئاتر عروسکی کمی ویژه و خاص باشد.

کارگردان این نمایش با اشاره به اینکه نخستین بار این تئاتر در تابستان ۹۶ روی صحنه تالار هنر رفت، اضافه کرد: این نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز به اجرا درآمد و به دلیل بازخوردهای بسیار خوب داوران و صاحب نظران، به عنوان اثر منتحب این جشنواره به جشنواره فجر استانی راه یافت.

وی با اشاره به دلیل اجرای دوباره این نمایش تصریح کرد: استقبال و بازخوردهای مثبت و همچنین ضرورت پرداختن به موضوعی که محور اصلی نمایش است در این برهه زمانی باعث شد تا برنامه ریزی برای اجرای دور دوم آغاز شود که درحال حاضر این اثر با تغییراتی که در آن ایجاد شده روی صحنه رفته است.

فدایی با بیان اینکه این نمایش ویژه رده سنی نوجوان و بزرگسال است گفت: در این نمایش از انیمیشنی استفاده شده که شاید برای سن کودکان کمی خشن باشد. در پوستر قبلی نمایش هم این مسئله را ذکر کردیم که نمایش برای رده سنی زیر ۱۲ سال طراحی نشده است، ولی چون تصور اغلب افراد این است که تئاتر عروسکی مختص کودکان است، کودکان را همراه خود می‌آوردند.

به گزارش ایمنا، نمایش "خانه ای که وجود داشت" با حمایت دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان، از ۲۲ فروردین ماه در تماشاخانه ماه واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی روی صحنه رفته و تا ۱۰ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان هنردوستان است.

کد خبر 373130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.