شکست‌ناپذیری ۷ ساله ذوب‌آهن در مقابل پرسپولیس

تیم فوتبال ذوب‌آهن هفت فصل متوالی است که در رقابت‌های لیگ برتر و در استادیوم خانگی خودش شکستی را در مقابل پرسپولیس نپذیرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرانجام اصرار ذوب‌آهنی‌ها برای میزبانی فولادشهر در بازی هفته بیست و ششم تیم‌شان در مقابل پرسپولیس نتیجه داد و مسئولان برگزاری این بازی روز گذشته تصمیم گرفتند تا بر اساس اعلام قبلی این بازی حساس در همان استادیوم فولادشهر برگزار شود.

شاید برای خیلی‌ها این سئوال به وجود بیاید که چرا ذوب‌آهن آنقدر برای انجام بازی در استادیوم خانگی خودش پافشاری کرد و اجازه نداد که این مسابقه به نقش جهان منتقل شود. به هر حال پرسپولیس به عنوان شانس اول قهرمانی در رقابت‌های لیگ هجدهم چند فصلی است که حساب خودش را از سایر رقبا جدا کرده و از لیگ پانزدهم به بعد همیشه مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر بوده است. قرمزها در لیگ پانزدهم در هفته پایانی یک گام کم آوردند و جام را به استقلال خوزستان دادند اما در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم مقتدرانه به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند و در این فصل هم نزدیک‌ترین تیم به عنوان قهرمانی لیگ هستند. کیفیت فنی تیم پرسپولیس به همراه حضور بازیکنان مطرح و گران‌قیمت در ترکیب سرخ‌ها باعث شده تا این تیم بیش از هر زمان دیگری شکست‌ناپذیر باشد و پیروزی شاگردان برانکو در لیگ از آن دسته کارهایی بوده که از عهده کمتر تیمی در این سه فصل برآمده است.

با این وجود نگاهی به تاریخچه بازی‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس در استادیوم فولادشهر نشان می‌دهد که نماینده فوتبال اصفهان همیشه در خانه تیمی بسیار خطرناک و غیرقابل مهار برای پرسپولیس بوده و قرمزها در این چند سال که مدعی شده‌اند شاید در هیچ ورزشگاهی به اندازه استادیوم فولادشهر بد نتیجه نگرفته باشند.

در فصل گذشته (لیگ هفدهم)، بازی دو تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس در هفته بیست و نهم در استادیوم فولادشهر برگزار شد و با وجود اینکه علی علی‌پور گل اول را برای پرسپولیس به ثمر رساند در ادامه میلاد فخرالدینی و کی‌روس استنلی دو گل به ثمر رساندند تا چهارمین باخت فصل قرمزها رقم بخورد.

اما باخت قرمزها در اصفهان فقط همین یکبار نبود و در لیگ شانزدهم هم که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حال پشت‌سر گذاشتن یک نیم‌فصل بدون باخت بودند شوت زیبای احسان پهلوان، هافبک تیم ذوب‌آهن اولین باخت پرسپولیس در این لیگ را رقم زد.

در لیگ پانزدهم هم جدال دو تیم در اصفهان به تساوی دو بر دو رسید که مسعود حسن‌زاده و مرتضی تبریزی گل‌زنان ذوب‌آهن در آن مسابقه بودند.

در لیگ چهاردهم و در فصلی که ذوب‌آهن یحیی گل محمدی را بر روی نیمکت داشت، مسعود حسن‌زاده در هفته هجدهم تک گل برتری تیمش در مقابل پرسپولیس را به ثمر رساند تا ذوب‌آهن سه امتیاز شیرین از آن بازی به حساب خودش واریز کند.

در لیگ سیزدهم و درحالی که ذوب‌آهن شرایط آنچنان خوبی در لیگ نداشت، جدال ذوب‌آهن و پرسپولیس در اصفهان با تساوی بدون گل به پایان رسید و در لیگ دوازدهم هم دو تیم با تقسیم امتیازات به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند.

در لیگ یازدهم تساوی دو بر دو حاصل رقابت ذوب‌آهن و پرسپولیس در فولادشهر بود و آخرین برد قرمزها به برتری سه بر صفر در جریان لیگ دهم باز می‌گردد و در حقیقت ذوب‌آهن هفت فصل متوالی است که در استادیوم فولادشهر در جریان رقابت‌های لیگ برتر به پرسپولیس نباخته و بی دلیل نبود که مدیریت این باشگاه اصرار داشت تحت هر شرایطی بازی این هفته ذوب‌آهن در برابر قرمزهای تهران در استادیوم فولادشهر برگزار شود.

کد خبر 373127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.