استان شدن کاشان یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است

کاشان - رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: استان شدن کاشان یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، علی رسول زاده در صد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان که با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هر کجا بزرگان شهر با یکدیگر متحد و هماهنگ شوند مصالح مردم نیز حفظ خواهد شد.

وی وحدت و همدلی را عامل رفع مشکلات داخلی و کاهش مشکلات بیرونی شهر دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنیم نماینده هر ماه در یک نشست مشترک با اعضای شورا به صورت رسمی یا فوق العاده با حضور فرماندار موضوعات مختلف را برای بررسی و در دستور کار قرار دهند.

ایجاد استان اصفهان شمالی با مشارکت ۱۰ شهرستان موفق می‌شود

حسینعلی وکیل، نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: طرح ایجاد استان اصفهان شمالی به صورت کارشناسی و تخصصی و علمی و بدون جانب‌گیری از کاشان و با مشارکت ۱۰ شهرستان  موفق می‌شود.

وی افزود: باید تمام ۹ شهرستان مشخص شده در این طرح در اولویت و اهمیت باشد و تنها کاشان مطرح نباشد چرا که در صورتی این طرح موفق می‌شود که شخص، چهره یا محل خاصی پررنگ و مورد تمرکز قرار نگیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه پیگیری علمی و تخصصی این موضوع و طرح آن در رسانه‌ها نیز باید با حساسیت و وسواس خاصی همراه باشد تصریح کرد: همه باید در این ۱۰ شهرستان بدون مباحث محلی و قومیتی برای تحقق این امر و فراهم کردن بستر توسعه منطقه متحد هماهنگ و همفکر باشیم.

وی با بیان اینکه امروز کاشان با پتانسیل بالا نقش بسزایی در توسعه کشور دارد ادامه داد: یکی از راهکارهای استفاده از این ظرفیت و رسیدن به توسعه ساختار استانی شدن آن است.

وکیل با تاکید بر اینکه استان اصفهان به دلیل بزرگی و پتانسیل بالا به ویژه در زمینه میراث فرهنگی و صنعت نمی‌تواند همه شهرستان‌های آن را  مدیریت کند تصریح کرد: تجربه تقسیمات استانی نشان می‌دهد که رسیدگی به امور اجرایی و توزیع خدمات به تمامی شهرستان بهتر و بیشتر خواهد شد.

برگزاری جلسات بررسی شش رودخانه طغیانگر در کمیسیون عمران

وکیل با اشاره به موضوع آبخیزداری که جلسات آن در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کاشان با موضوع بحث و بررسی حدود شش رودخانه طغیانگر در حال برگزاری است، گفت: طرح آبخیزداری چمرود با ۲۵۰ مترمکعب بر ثانیه که سال‌ها قبل به عنوان نخستین آبخوان ایجاد شده طی دو سال اخیر آبگیری خوبی شده است.

وی تخصیص دو میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری کاشان در قمصر و حسین آباد از محل صندوق کمک‌های مقام معظم رهبری را یادآورشد و افزود: ایجاد آبخوان، چاله نخاله و گودال‌ها راهکار خوبی برای جلوگیری از وقوع سیل است، اما ایجاد گودال‌ها بهتر از آبخوان‌ها بوده چرا که آب در گودال بر خلاف آبخوان‌ها دیرتر تبخیر و دارای عمق بیشتری است.

وی عنوان کرد: کمک و هماهنگی برای ایجاد آبخوان‌ها با وجود چهار رودخانه در شهر با همکاری تمامی عوامل ذی ربط از جمله دستگاه قضایی، امور آب و سایر نهادهای دولتی قدم‌های اساسی و زیربنایی را می‌طلبد.

حقوق و منافع مردم در فرودگاه کاشان تثبیت شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ایجاد فرودگاه نیز از مطالبات دیگر مردم کاشان و شورا از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است تا رسیدگی شود.

وکیل تصریح کرد: لازم است جلسه‌ای در کمیسیون عمران در این راستا تشکیل شود و همه در جریان جزییات امور و مشکلات پیشرو و ارائه راهکارهای اساسی و قانونی آن قرار بگیرند تا حقوق مردم و منافع آن در این خدمت زیربنایی و زیرساختی به خودشان برگردد.

کد خبر 373116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بهزاد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    6 9
    1-فاصله600كيلومتري با خور وبيابانك 2-مغايرت با اصل75قانون اساسي 3مخالفت نمايندگان نايين ، اردستان وميمه با اين طرح تنها بخشي از خامي و بي فايده بودن طرح است
  • م IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    5 12
    کاشان سی سال است که آب اصفهان را می برد و با همین آب توسعه پیدا کرده و صنعت را گسترش داده اند وگرنه صدای العطش العطش مردم کاشان که در سفر هاشمی رفسنجانی(رییس جمهور وقت) به کاشان فریاد زده می شد الان هم در کاشان شنیده می شد نه در اصفهان و در شرق اصفهان. سی سال است که کاشان با برداشتن حق مردم شرق استان اصفهان و با سخاوتمندی مردم شهر اصفهان برای گذشتن از حقشان، رشد و توسعه پیدا کرده حالا به بهانه همین پیشرفتی که مدیون اصفهان هستند ساز جدایی می زنند!!! الان هم البته دیر نشده است اگر قصد دارند جدا شوند، خط لوله آب انتقالی سد زاینده رود به کاشان هم برگردد به طرف اصفهان و شرق اصفهان و مردم مظلوم و وفادار آن تا مسئولان ناسپاس کاشان باقی بمانند و یک برهوت خالی از جمعیت و دل خوش کردن به استان شدن!
  • اردستان IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    3 11
    بهترین راه برای کاهش بروکراسی، الحاق کاشان به قم است. ایجاد اصفهان شمالی هیچ فایده ای برای استان های شمالی و شرقی استان ندارد.
  • عباس AE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    4 10
    بهتراست این اتفاق بیافتد تا بفهمند یه من ماست چقدر کره داره حالا فکر میکنند خقشان خورده شده ولی بعد که مستقیم زیر نظر تهران شدند می فهمند که .......
  • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    10 3
    استان کاشان به زودی تحقق می یابد؛ در زمینه انتقال آب اول اینکه آبی که به کاشان می آید شرب یک محله کوچک را هم حل نمیکند و سرچشمه آ ن از چهار محال است و هیچ ربطی به اصفهان ندارد در این همه سالها که مردم کاشان برای گرفتن کوچکترین کار اداری به اصفهان 300کیلومتر بیایند وجواب سر بالا بشنوند وظلم زیاد مسئولین شهر اصفهان به مردم کاشان و جدا کردن چندین شهرستان از کاشان از بیم استانی شدن کاشان و پایمالی حق خطه شهید پرور کاشان همیشه برای مملکت سود و نکته مثبت بوده خواست مردم مظلوم این منطقه است تا هر چه زودتر از جفا وظلم اصفهان نجات پیدا کنند
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    6 6
    کاشان..بله...چشمی به سد گلپایگان دارد...رو که نیست ...سنگ پای کاشان...فقط کاشان مهم است ...باقی همه بهانه است!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    9 1
    کاشان پتانسیل استان شدن را دارد مهد تمدن کشور