دیوار مسجد تاریخی کلات فروریخت/نخستین جشنواره گلابگیری در زابل

در بسته خبری امروز از آسیب سیل به ۶۶ مدرسه در خراسان شمالی تا اجرای عمومی شهرام ناظری در نیشابور و ورود دو میلیون مترمکعب روان‌آب به هفت سد مخرنی خراسان‌جنوبی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرق کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

سیل به ۶۶ مدرسه خراسان شمالی آسیب زد

خراسان شمالی: عباس سعیدی، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با اشاره به وقوع سیل در ایام نوروز سال ۹۸ گفت: بارندگی‌ها و سیل ناشی از آن به ۶۶ مدرسه استان بالغ‌بر ۷.۵ میلیارد تومان خسارت زد.

افزایش پروازهای بجنورد در سال ۹۸

خراسان شمالی: مهدی رزاز، مدیر فرودگاه بجنورد از تلاش برای افزایش پروازهای این فرودگاه در مسیرهای مختلف خبر داد.

احیا ۵ واحد صنعتی اسفراین

خراسان شمالی: طاهر رستمی، فرماندار اسفراین با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای احیا ۲ واحد صنعتی این شهرستان طی سال ۹۷ گفت: پنج واحد صنعتی دیگر نیز در سال ۹۸ احیا و به چرخه تولید بازمی‌گردند.

******************************************************************************

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به خسارت‌دیدگان سیل در خراسان رضوی

خراسان رضوی: حجت شایانفر، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: خسارت‌دیدگان سیل در خراسان رضوی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

اجرای عمومی شهرام ناظری در نیشابور

خراسان رضوی: مجتبی باری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیشابور تأکید کرد: این اجرا به‌صورت رایگان برای مردم است و ستاد مردمی روز ملی عطار با همکاری شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اجرا می‌شود.

بخشی از دیوار مسجد جامع ۳۰۰ ساله کلات بر اثر سیل فروریخت

خراسان رضوی: مهدی ناصری، فرماندار کلات گفت: در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در کلات، ۲۰۰ نفر به‌ صورت اضطراری در حسینیه ابوالفضلی شهر اسکان داده شدند.

***************************************************************************

رونق «دیم‌کاری» در خراسان‌جنوبی در پی بارندگی‌های اخیر

خراسان‌جنوبی: مهدی عصمتی‌پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار محصول دیم( گندم، جو، خربزه و هندوانه) در اراضی کشاورزی استان کشت می شود.

۴۶ میلیارد تسهیلات اشتغال پرداخت شد

خراسان‌جنوبی: سید حسن شریفی‌مقدم، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند از پرداخت ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی و ۳۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده است.

ورود ۲ میلیون مترمکعب روان‌آب به هفت سد مخرنی خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی، گفت: در مدت ۷۲ ساعت حدود دو میلیون متر مکعب رواناب وارد سدهای مخزنی استان شده است.

******************************************************************************

خسارت ۱۵ میلیارد ریالی به آثار تاریخی سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان: علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر، ۱۵ میلیارد ریال به آثار تاریخی استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده است.

نخستین جشنواره گلابگیری در زابل برگزار می‌شود

سیستان و بلوچستان: مجتبی میرحسینی، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین جشنواره گلاب گیری دوم اردیبهشت ماه امسال در زابل برگزار می‌شود.

خرید ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان سیستان وبلوچستان

سیستان و بلوچستان: غلام حیدر زورقی، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از خرید ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این استان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری ۳۲هزار و۱۵۰هکتار گندم در اراضی کشاورزی استان کشت شده است.

****************************************************************************

خسارت بارندگی به برخی بناهای تاریخی کرمان

کرمان: غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بارندگی‌ روزهای اخیر به برخی از بناهای تاریخی در شهرستان‌های راور، زرند، بافت و شهربابک خسارت وارد کرده است.

سهمیه ۵ هزار رأس دام برای تأمین گوشت قرمز در کرمان

کرمان: عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پنج هزار رأس دام در پنج محموله هم سهمیه استان است که نخستین محموله در حال وارد شدن است که در کرمان کشتار می‌شود.

آغاز تولید ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی فولاد راور تا شهریور ماه

کرمان: محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تا شهریور ماه امسال ۱۰۰ هزار تولید آهن اسفنجی در فولاد راور آغاز می‌شود.

کد خبر 373112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.