تشکیل شورای راهبری مدیریت سبز در ۱۸۰ مرکز علمی

مدیر کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: شورای راهبری مدیریت سبز در ۱۸۰ مرکز دانشگاهی، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری تشکیل شده است.

مصطفی منفرد امروز (دوشنبه) در نشست خبری دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز در کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان با اشاره به نقش دانشگاه ها در مدیریت سبز، اظهار کرد: شورای راهبری مدیریت سبز ستاد وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این وزارتخانه تشکیل شد.

وی افزود: این شورای راهبری در ۱۸۰ مرکز دانشگاهی، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری تشکیل شده است.

مدیر کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: فعالیت های انجام گرفته در این شورای راهبردی فراتر از اقدامات انجام شده در دانشگاه های کشورهای همسایه بوده است.

منفرد با اشاره به سیاست اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات، افزود: پس از برگزاری اولین همایش ملی دانشگاه سبز در دانشگاه خلیج فارس و اولین همایش بین المللی در دانشگاه فردوسی، دانشگاه اصفهان و شهر زیبا و تاریخی اصفهان با توجه به فعالیت های بسیار خوب در حوزه مدیریت سبز از میان چندین دانشگاه متقاضی به عنوان میزبان دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز انتخاب شد.

وی ادامه داد: پیام این همایش "اندیشه سبز، دانشگاه سبز و جامعه سبز" است.

مدیر کارگروه مدیریت سبز وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد: با ایجاد دانشگاه سبز در همه دانشگاه های کشور، جامعه به سمت و سوی توسعه پایدار سوق پیدا می کند.

منفرد در خصوص اهمیت برگزاری این همایش گفت: اسناد بالادستی نظام از جمله برنامه پنج ساله مصوب، قوانین اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و قوانین مربوط به اصلاح الگوی مصرف ضرورت ایجاد شورای راهبری مدیریت سبز را اجتناب ناپذیر کرد.

کد خبر 373104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.