دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز برگزار می شود

دبیر علمی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز گفت: ۶۰۰ نفر از سراسر کشور و مهمان هایی از کشور های پاکستان، عراق، مالزی، کرواسی، اندونزی، مالزی و استرالیا در این همایش شرکت می کنند.

مهران زینلیان بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز که در کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در رتبه بندی دانشگاه های برتر کشور جایگاه خوبی داشته و در  رتبه بندی دانشگاه های بین المللی  نیز مقام های خوبی به دست آورده است.

وی با اشاره به نقش پیشتاز وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حوزه مدیریت سبز، افزود: این همایش به منظور تلفیق فعالیت های پژوهشی و علمی به عنوان یکی از رسالت های دانشگاه ها با فعالیت های کاربردی و عملیاتی در صنعت ساختمان برنامه ریزی و دهم و یازدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دبیر علمی دومین همایش بین المللی مدیریت سبز خاطرنشان‌ کرد: انرژی های تجدید پذیر، مدیریت پسماند، حمل و نقل سبز، طراحی پردیس های دانشگاهی پایدار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سبز، مدیریت مصرف انرژی، تجربیات ملی و بین المللی و مدیریت آب و پساب از جمله محورهای اصلی این همایش هستند.

زینلیان افزود: کمیته های تخصصی متشکل از متخصصان ملی و بین المللی و کارشناسان فنی بر اساس فراخوان های اعلام شده از دانشگاه ها، صنعت و ارگان های مختلف حضور دارند.

وی ادامه داد: افراد صاحب فکر و ایده در قالب جلسات سخنرانی، کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی اطلاعات خود را ارائه می دهند.

دبیر علمی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز افزود: همایش دانشگاه سبز همایشی کاربردی و عملیاتی بوده بنابراین مباحثی در این حوزه بیان می شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

زینلیان گفت: مباحث قابل طرح در این همایش از حالت تحقیقاتی و دانشی صرف خارج است و مطالب ارائه شده در آن برای سازمان ها، دانشگاه ها و بخش صنعت الگوی مناسبی است.

وی افزود: ۶۰۰ نفر از سراسر کشور و مهمان هایی از کشور های پاکستان، عراق، مالزی، کرواسی، اندونزی، مالزی و استرالیا در این همایش شرکت می کنند؛ از بین ۸۰ مقاله ارائه شده به دبیرخانه همایش، ۵۰ مقاله انتخاب شده که از این بین ۳۰ مقاله به عنوان مقاله برتر در این همایش ارائه می شود.

دبیر علمی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز تاکید کرد: شرکت های پیشتاز در مدیریت سبز از جمله شرکت های دانش بنیان و  سازمان های دولتی سیاستگذار و تصمیم گیرنده از جمله سازمان آب منطقه ای، سازمان برق منطقه ای، وزارت نیرو، وزارت نفت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این همایش حضور دارند.

زینلیان تصریح کرد: دانشگاه، صنعت و سیاستگذاران به عنوان سه وجه اصلی در این همایش حضور دارند و سخنران علمی و کلیدی این همایش نیز پروفسور سُمرو معاون علمی موسسه اکو است.

کد خبر 373099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.