خروج حجت‌الاسلام رئیسی از شورای وحدت اصولگرایان

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی که از اعضای اصلی شورای وحدت اصولگرایان بوده‎، از وقتی ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفته ‎است، از این شورا خارج شده و در جلسات آن شرکت نمی‎کند.

حسین کنعانیمقدم، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز ایران اظهار کرد: درحال حاضر چند گروه در جریان اصولگرایی جلسات مداوم برای انتخابات برگزار میکنند. این جریان‌ها شامل احزاب اصولگرای خانه احزاب که آقای روحالامینی هم بهتازگی ریاست آن را برعهده گرفتهاند، جلسات هماهنگی بین چهره‌های اصولگرا و احزاب با جامعه روحانیت مبارز، جلسات شورای وحدت و جریان نواصولگرایی آقای قالیباف هستند.

کنعانی‌مقدم با تأیید اینکه همچنان اختلافات بین گروههای مختلف جریان اصولگرا وجود دارد و به وحدت نرسیدهاند، افزود: هنوز جلسات کلی برای هماهنگی و انسجام جریان اصولگرایی برگزار نشده است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد همه اعضای جمنا در حال حاضر در جلسات شورای وحدت حضور دارند و برنامه‌های خود را از این طریق پیش میبرند.

وی با اشاره به اینکه همچنان جلسات شورای وحدت ادامه دارد، گفت: جلسات شورای وحدت اصولگرایان مانند سابق برگزار میشود و تعدادی از کسانی که قبلاً کاندیدای ریاست جمهوری بودند، در این جلسات حضور دارند.

کنعانی‌مقدم همچنین حضور محسن رضایی، محمدباقر ذوالقدر، سعید جلیلی، حداد عادل و علیرضا زاکانی را در این جلسات تأیید میکند.

دبیرکل حزب سبز ایران اضافه میکند حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی که از اعضای شورای وحدت اصولگرایان بوده است، از وقتی ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفته، از این شورا خارج شده و در جلسات آن شرکت نمیکند.

او درباره احتمال ارائه لیست جوانان اصولگرا برای انتخابات آینده ادامه داد: ما در انتخابات خانه احزاب مشی جوانگرایی را دنبال میکردیم و میخواهیم که جوانان وارد عرصه شوند. البته بهنظر میرسد که ما در آینده مجلس کارآمدی داریم نه جوان، حالا ممکن است این کارآمدی با جوانان محقق بشود یا خیر.

کنعانی‌مقدم همچنین درباره این گمانهزنی که بشیر حسینی، داور برنامه عصر جدید از گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات آینده است، اضافه کرد: در مجمع ما، چنین چیزی مطرح نشده است. البته اگر جناح اصولگرا تصمیمات کلی بگیرد، بهتر است، زیرا اگر جزیرهای تصمیم‌گیری شود، اتفاقات انتخابات قبل رخ می‌دهد. باید اجماعی شکل بگیرد و کل جناح اصولگرایی به نتیجه واحد برسند.

به گزارش ایمنا، آبان سال گذشته محمد حسینی، وزیر فرهنگ دولت احمدینژاد و از اعضای جمنا به ایرناپلاس گفته بود که در جلسات با آقای رئیسی فقط بعضی از اعضای هیئت‌رئیسه جمنا مانند غلامعلی حدادعادل، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، رئیس شورای مرکزی جمنا، محمدباقر ذوالقدر، معاون سابق امنیتی وزارت کشور و تعداد دیگری حضور دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 373097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.