۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
مدیریت سبز یک ضرورت است

مدیر کل اداره نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: منابع محیط زیستی با تهدیدهای زیادی مواجه است و ای موضوع ضرورت توجه به محیط زیست و مدیریت سبز را اجتناب ناپذیر کرده است.

جمشید اسماعیلی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز در کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: از سال ۹۲، بحث مدیریت سبز در دانشگاه ها مطرح شد بعد از آن و از سال ۹۵، فضای مناسبی برای طرح مبحث مدیریت سبز در دانشگاه ها نیز ایجاد شد.

وی ادامه داد: سال ۹۶  ردیف بودجه ای برای عملیاتی کردن طرح های مدیریت سبز در دانشگاه ها اختصاص پیدا کرد و سومین همایش مدیریت سبز با همکاری و پشتیبانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه با استفاده از ظرفیت های عظیم دانشگاه ها برگزار شد.

مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: منابع محیط زیستی با تهدیدهای زیادی مواجه است به علاوه محدودیت منابع انرژی، آلودگی های زیست محیطی و بهداشتی و تدابیر اتخاذ شده به منظور مقابله با تحریم ها، ضرورت توجه به محیط زیست و مدیریت سبز را اجتناب ناپذیر کرده است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: همه ارکان وزارت علوم تحقیقات و فناوری حامی و مشوق اجرای طرح مدیریت سبز است.

وی افزود: شورای راهبری مدیریت سبز در دانشگاه های کشور تشکیل شده است و نتایج فعالیت های سه ساله دانشگاه ها هم اکنون قابل رصد است.

مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد: با همکاری سایر سازمان ها، نهادها و تشکیلات، الگوی اجرایی مناسبی از مدیریت سبز ایجاد و با برگزاری این همایش از تجربیات ملی و بین المللی استفاده و ضرورت  اجرای مدیریت سبز تبیین شود.

توجه به محیط زیست و مدیریت سبز از مهم ترین اولویت های کشور است

همچنین دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز گفت: مدیریت سبز و حفظ محیط زیست یکی از مسائل قابل توجه است و مدیریت سبز و دانشگاه سبز باید در کنار هم، شرایط لازم برای فرهنگ سازی مدیریت سبز را به ثمر برسانند.

ولی الله میرخانی اظهار کرد: وظایف دانشگاه ها به عنوان محل آموزش، پژوهش و پرورش، ارائه اقدامات عملی به منظورحفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن است.

وی ادامه داد: در این راستا دانشگاه ها باید آموزش های لازم و پژوهش های نوین در این زمینه را به جامعه و سایر سازمان ها انتقال داده تا استفاده از محیط زیست به بهترین نحو انجام شده و به نسل آینده تحویل داده شود.

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز با اشاره به لزوم تلاش در حفظ محیط زیست، گفت: دانشگاه اصفهان، آمادگی خود را برای  گسترش فرهنگ در زمینه مدیریت سبز اعلام کرده و در این راستا، همه ارکان وزارت علوم تحقیقات و فناوری از جمله معاونت اداری مالی و پشتیبانی، مدیر طرح های عمرانی با دانشگاه اصفهان همکاری و تعامل لازم را داشته اند.

میرخانی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که راهنمایی و هدایت برنامه های محیط زیست و مدیریت سبز کشور را بر عهده دارد، با برگزاری دومین همایش بین المللی مدیریت سبز در دانشگاه اصفهان موافقت کرده است.

کد خبر 373095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.