اختصاص ۶۳ میلیارد تومان اعتبار به ۶۵ طرح عمرانی

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در سال‌جاری با اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی برای اجرای ۶۵ طرح عمرانی با اعتبار ۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در منطقه پنج شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه اجرایی در منطقه پنج احداث خیابان کمکی ارتش با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان است.

وی افزود: در سال جاری همچنین در نظر داریم در منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه خیابان توحید را با اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار احداث کنیم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از دیگر پروژه‌های بزرگ در این منطقه را احداث پارکینگ در محدوده خیابان شریعتی با اعتبار سه میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه به منظور ساماندهی خودروها و بهبود فضای پارک خودرو در این منطقه و با توجه به شلوغی این خیابان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: طراحی، نظارت و اجرای تعریض پل شهید ستاری از دیگر پروژه‌های در نظر گرفته شده برای منطقه پنج شهرداری اصفهان است که برای اجرای آن در سال گذشته سه میلیارد تومان صرف شد و در سال ۹۸ نیز ۵۰۰ میلیون تومان برای نظارت و اجرای این پروژه بزرگ در نظر گرفته شده است.

مظفر تاکید کرد: در منطقه پنج شهرداری اصفهان اعتبار دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی جهت روکش و ترمیم آسفالت معابر تخصیص داده شده است و یک مخزن آب با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال آینده حدود ۱۰ میلیارد تومان صرف پروژه‌های نوسازی، بهسازی، ساماندهی و مناسب‌سازی در سطح منطقه پنج شهرداری اصفهان خواهد شد اظهار کرد: مهمترین این پروژه‌ها شامل ساماندهی رفیوژهای کناری و پیاده روسازی چهارباغ بالا، ساماندهی پارک و قطعات فضای سبز، تعریض پیاده راه‌ خیابان نظر میانی، بهسازی و احداث مسیر دوچرخه، ساماندهی شبکه دفع آب‌های سطحی بزرگراه شهید دستجردی و خیابان شهید موحدی‌نیا، ساماندهی گذرهای اصلی و فرعی سپاهان شهر، ساماندهی پارک وحش و پارک کوهستانی صفه، ساماندهی مسیر خط سامانه اتوبوس تندرو اصفهان(ساتا)، اصلاح جداول، ساماندهی پیاده روهای خیابان مسجد اعظم، مناسب‌سازی پیاده‌روهای ضلع غربی خیابان هزارجریب حدفاصل میدان آزادی تا کوی امام جعفر صادق، مناسب‌سازی مسیر دسترسی پارک کوهستانی صفه، ساماندهی و تجهیز زمین‌های ورزشی روباز و چندین پروژه دیگر است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر پروژه‌های منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه‌های تعمیرات و نگهداری معابر و ابنیه شهری تخصیص یافته که می‌توان به ترمیم درزهای انبساط پل وحید، نگهداری و تعمیرات پل‌های عابر پیاده همچنین اجرای پروژه‌های احداث مسیر خط سامانه حمل و نقل اصفهان (حکیم نظامی حدفاصل پل فلزی تا شهدای غزه)، احداث باند دوم بلوار نظام سپاهان شهر، خط انتقال آب از مخازن آب سپاهان شهر تا مخزن آب شماره یک پارک صفه، توسعه شبکه فیبر نوری، احداث پل عابر پیاده حدفاصل شهدای غزه و حسین آباد، تکمیل پارک بزرگ سپاهان شهر، حفر و تنقیه چاه‌های آب باران، مطالعه و طراحی پارک شهری، توسعه شبکه توزیع آب، احداث آبراهه و کانیو، اجرای بند ۱۴ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری و نقشه برداری در سطح منطقه با اعتبار ۹ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال اجرای چندین پروژه مشارکتی در این منطقه آغاز خواهد شد که اعتبار لازم برای آن اختصاص یافته است گفت: از جمله این پروژه‌ها مشارکتی احداث میدان شورا و قطعه ۱۲، ۲۶ و ۱-۳۱ مجموعه گل نرگس، ساخت پل شیشه‌ای پارک صفه و شهربازی سپاهان شهر و احداث پارکینگ نظر_توحید و مجتمع تجاری اداری و پارکینگ انقلاب است.

کد خبر 373093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.