هفته‌های فرهنگی اصفهان و ایتالیا باید برگزار شود

در دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا با استاندار اصفهان بر تحکیم و توسعه روابط فرهنگی، گردشگری، اقتصادی تاکید شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در دیدار یتوریو روساری پتروچلی، رییس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا، ضمن ابراز امیدواری برای این که این سفر منجر به گسترش روابط صمیمانه و دوستانه بیشتری بین دو کشور شود، گفت: ایتالیا عضو بزرگ اتحادیه اروپاست و روابط ایران و ایتالیا قدمت و پیشینه بالایی دارد و حتی به قرن ها قبل باز می گردد.

رضایی با بیان اینکه این روابط در حال حاضر در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، هنری، ملی و حتی ارتباطات فرهنگی در حال گسترش است، اظهار کرد: مشترکات بسیاری بین دو کشور در ادبیات، تاریخ، فرهنگ؛ فلسفه و حتی معماری وجود دارد و افزایش آمار گردشگران می تواند یکی از سرفصل های این ارتباطات باشد.

وی خواستار برگزاری هفته های فرهنگی اصفهان و ایتالیا در دو کشور شد و افزود: برای توسعه فرهنگی این امر راهکار بسیار مناسبی است.

استاندار اصفهان به خواهرخواندگی شهر اصفهان و فلورانس ایتالیا اشاره و اظهار کرد: این روابط نباید تنها در حد نوشته باشد و فعال کردن روابط دو شهر می تواند به تعمیق و توسعه روابط کمک کند.

رضایی افزود: ایجاد اتاق های مشترک اقتصادی در اصفهان و شهرهای مهم ایتالیا و گفتگوی اتاق های بازرگانی، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو طرف کمک کند. استاندار اصفهان همچنین از کمک مردم ایتالیا در امدادرسانی به مناطق سیل زده تشکر کرد.

اصفهان احساس آرامش خوبی را منتقل می کند

یتوریو روساری پتروچلی، رییس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار اصفهان را شهری شناخته شده در دنیا و با میراث تمدنی جهانی خواند و افزود: این شهر احساس آرامش خوبی را منتقل می کند.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در سفر به ایران اظهار کرد: در این سفر با اشاره به روابط با سابقه ایران و ایتالیا و موضوعات بین المللی بر همکاری های دو جانبه پارلمانی بین ایران و ایتالیا تاکید شد.

پتروچلی با بیان اینکه برای توسعه روابط تنها گفتمان میان افراد کافی نیست، افزود: گسترش روابط دو جانبه در این سفر مورد تاکید قرار گرفت و هدف ما از این سفر پیگیری گسترش روابط و ارتباطات است تا در دوره نوین شاهد گشوده شدن فصل نوینی از ارتباطات و پیوندهای همکاری بین دو طرف باشیم.

رییس کمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا تأکید کرد: در این سفر تلاش کردیم شناختی درست از سرزمین و کشوری که در نظر داریم ارتباطات خود را با آن گسترش دهیم داشته باشیم و واقعیت های عینی را از نزدیک مشاهده کنیم.

کد خبر 373091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.