بسیاری از سفارتخانه‌های ایران رایزن اقتصادی ندارد/ شاکله وزارت خارجه باید اقتصادی شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در حالی که بسیاری از سفارتخانه های ایران رایزن اقتصادی ندارد وظایف کارشناس اقتصادی در وزارت امور خارجه به کارشناسان حوزه های مختلف همانند فلسطین محول شده است.

به گزارش ایمنا، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به راه اندازی کانال مالی اینستکس توسط اروپایی‌ها، اظهار کرد: ایران سازوکار مالی متناسب با اینستکس را ایجاد کرده است، اما کشورهای اروپایی هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، افزود: اروپایی‌ها اراده ای برای حمایت از برجام ندارند و منتظر هستند ایران و آمریکا اختلافات خود را با هم حل کنند.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ساختار خود تغییراتی ایجاد کرده اما این تغییر در نمایندگی های خارجی وزارتخانه مشاهده نمی شود، ادامه داد: در بسیاری از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور رایزن اقتصادی وجود ندارد که بخشی از این موضوع به وزارت خارجه و برخی به سایر حوزه های دولت باز می گردد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: در برخی موارد به کارشناسان حوزه‌های مختلف همانند فلسطین و غیره به عنوان شغل دوم وظایف کارشناس اقتصادی را هم محول کرده اند.

شاکله وزارت خارجه باید اقتصادی شود

وی با بیان اینکه هم اکنون ترکیه در عراق ۲۳ رایزن اقتصادی دارد، افزود: رایزن اقتصادی عربستان در عراق بیش از ایران بوده اما ما اقدامات لازم را در حوزه دیپلماسی اقتصادی در این کشور انجام نداده‌ایم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به اینکه وظیفه رایزن اقتصادی وصل کردن امور و روابط اقتصادی است، تصریح کرد: بارها از وزارت خارجه درخواست شده که رایزن‌های اقتصادی را در کشورهای مختلف فعال کند، اما کماکان شاکله این وزارتخانه سیاسی بوده که باید اقتصادی شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 373082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.