۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
مانند سنگ در "بردسان"

سنگ‌ها در گذر زمان به عنوان بستر اندیشه‌های انسان‌های روزگار خود بوده‌اند و حاوی نشانه‌های تصویری شگفت انگیزی هستند که هنوز بسیاری از آنها برای ما ناشناخته باقی مانده و درخور بازخوانی و رمز گشایی‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکنون میلاد آیتی که از کودکی با هنر سنتی زادگاهش اصفهان خو گرفته و دستش با ضربات قلم و چکش آشنا و هم آهنگ است درگالری متن مجموعه آثارش، سنگ‌های روزگار خود را با روایتی جدید باز ساخته است.

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نام نمایشگاه خود می‌گوید: برد به زبان کردها و لرها به معنای سنگ است و چون محوریت نمایشگاه سنگ است بردسان را برای این نمایشگاه انتخاب کردم که هم با موضوع تناسب داشت و هم برای مخاطب نامفهوم بود و او را کنجکاو می‌کرد.

آیتی با بیان اینکه ایده نمایشگاه بردسان از زمانی که مجموعه‌ای در رابطه با جنگ برگزار کرده به ذهن او رسیده است، ادامه می‌دهد: دغدغه من حواشی جنگ بود و به عنوان یک هنرمند دهه هفتاد که جنگ را احساس نکرده بودم دوست داشتم مفهوم جنگ را از زبان خودم ارائه کنم.

وی در خصوص آثار خود توضیح می‌دهد: از متریال فلز با آشنایی که داشتم استفاده کردم تا سنگ‌هایی را بسازم که خالق هر کدام خودم باشم و هرکدام بیان مخصوص خود را داشته باشد و هر اثر بتوانند یک یادگاری و یا اتفاقی را بیان کنند.

این هنرمند می‌گوید: مصرع " مانده‌ام با سنگ در دستم چه کنم" شعرها و متن‌های درون نمایشگاه را خلق کرده است و حضور نقاشی‌ها دیگر آثار را تکمیل می‌کند. در این نمایشگاه آثار فلز و سنگ کنار هم قرار گرفته‌اند و شعرها نیز با تکنیک اسید کارشده که هنر سنتی اصفهان است.

بیشتر بخوانید:

گالری های اصفهان را از امروز ۲۳ فروردین دنبال کنید

کد خبر 373077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.