پروژه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان از ضروریات شهر اصفهان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهره برداری از پروژه پروژه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان از ضروریات شهر اصفهان برای مدیریت ترافیک است.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بهره‌برداری از پروژه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان، اظهار کرد: این پروژه و پروژه‌هایی مانند شهید اردستانی و دیگر پروژه‌هایی که در دستور کار قرار دارد،  مقدمات اجرایی شدن حلقه چهارم شهر اصفهان و از ضرورت‌های اساسی شهری در حوزه حمل ونقل و ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه اگر ۲۰ سال قبل مسئولان فکری برای حلقه حفاظتی رینگ سوم نمی‌کردند، امروز ترافیک شهر با مشکلات بسیار عظیمی روبه‌رو بود، افزود: امروز نیز بهره برداری از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان امری حیاتی است چرا که این رینگ به مدیریت ترافیک در شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و گز و برخوار هم کمک می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بخش هایی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان نیازمند بازگشایی معابر و آزادسازی هستیم، تصریح کرد: رینگ چهارم نیازمند تقاطع‌های غیرهمسطح است و به همین دلیل اولویت شورای پنجم بر این اساس شد که با همه تنگناها و پروژه‌های نیمه کاره‌ سطح شهر که باید به اتمام برسانیم، پروژه نصف جهان را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیم بر این است که زمان بهره‌برداری از پروژه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان فرسایشی نباشد، گفت: اعضای شورای شهر همکاری لازم در خصوص تامین هزینه‌های بهره برداری از این پروژه را خواهند داشت.

برشان در خصوص تاثیر این پروژه در کاهش تصادفات و ترافیک شهر گفت: اگر حلقه چهارم حفاظتی شهر تکمیل شود تاثیر بسزایی بر کاهش حجم ترافیک شهر خواهد داشت، همچنین بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح خودروهای سنگینی که وارد رینگ سوم حفاظتی می‌شدند را هدایت کرده و منجر به کاهش تصادفات و ترافیک خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این کار به تنهایی جوابگوی کاهش ترافیک شهر نیست، تصریح کرد: باید فعالیت‌های دیگری مانند ایجاد محدودیت عبور در حلقه مرکزی شهر، توسعه پارکینگ‌های عمومی در خیابان‌های اصلی و مرکز شهر، ساماندهی پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها، که اخیرا در شورای شهر تصویب شد پارک خودرو در کنار خیابان محدود شود، می‌توانیم به کاهش ترافیک کمک کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برای حل معضل ترافیکی یک یا چند طرح کافی نیست، اظهار کرد: قطعا این تقاطع به دلیل ارتباط با حوزه شهرستان‌های دیگر تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به همت شهردار و شورای شهر اصفهان برای به اتمام رساندن خط یک مترو، اظهار کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر خط یک مترو، با وصل کردن دیگر نقاط به مترو مانند اتصال ایستگاه مترو بهارستان یا شاهین‌شهر به ایستگاه متروی اصفهان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

برشان با بیان اینکه در نقاط وصل ایستگاه‌های مترو باید پارک‌سوار و فضای مناسب برای پارک خودرو موجود باشد، تصریح کرد: اگر فضای پارک برای خودروها وجود داشته باشد مردم می‌توانند با پارک خودرو، با مترو به سطح شهر سفر کنند و این خود از حجم ترافیک درون شهر می‌کاهد.

وی با اشاره به ناهنجاری‌های موجود مربوط به پارک خودرو در سطح شهر گفت: در طرح محدودیت ترافیکی که به طور آزمایشی اجرا می‌شود از پارک کردن دراز مدت خودرو جلوگیری می‌شود و نرخی که برای پارک مصوب شد در این خصوص بازدارنده خواهد بود.

کد خبر 373066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.