طول عمر افراد به محل تولد آن‌ها بستگی دارد

گزارش‌های جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد طول عمر کلی انسان‌ها پنج سال افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق این گزارشات، یافته های جدید حاکی از آن است که امید به زندگی به کشور محل تولد افرادبستگی دارد. متوسط امید به زندگی در نوزادان متولد شده در ۲۹ کشور با درآمد بالا، ​​۸۰ سال یا بیشتر و در نوزادان ۲۲ کشور از کشورهای جنوب صحرای آفریقا، کمتر از ۶۰ سال است.

در مناطق آفریقایی به دلیل پیشرفت در امور پزشکی مربوط به بقای کودکان، کنترل بیماری مالاریا و دسترسی به درمان‌های اچ آی وی، طول عمر متوسط افراد در مقایسه با گذشته به طور چشمگیری افزایش داشته است. امید به زندگی زنان در ژاپن و مردان در سوئیس بیشترین میزان و به ترتیب حدود ۸۷ و ۸۱ سال است. در سیرالئون که یک کشور آفریقایی است، هر دو جنسیت دارای کمترین امید به زندگی در جهان، یعنی حدود ۵۱ سال برای زنان و ۴۹ سال برای مردان هستند.

آمارهای سازمان جهانی با ارزیابی ۱۶ خدمت ضروری نشان می‌دهد که پوشش بهداشت جهانی به ویژه در مناطق آفریقا و مدیترانه‌ای شرقی، همچنان دغدغه بزرگی است و بسیاری از افراد فقیر باید هزینه‌های بالای بهداشتی را پرداخت کنند. این گزارش‌ها، نشان‌دهنده نابرابری در دسترسی افراد به خدمات درمانی بین کشورهای جهان است. در این میان کشور سوازیلند، کاستاریکا، مالدیو، تایلند، ازبکستان، اردن و مغولستان از بیشترین میزان برابری دسترسی به خدمات باروری، بهداشت مادران، نوزادان و کودکان در مناطق خود برخوردار هستند.

کد خبر 373060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.