فروش ۳۰ میلیارد تومانی صنایع دستی استان اصفهان در نوروز ۹۸

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از فروش ۳۰ میلیارد تومانی صنایع دستی همزمان در هزار و۸۵۳ فروشگاه ثابت و غرفه های موجود در بازارچه های موقت صنایع دستی در پهنه استان اصفهان همزمان با تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان؛ فریدون الهیاری با اعلام این مطلب گفت: بررسی های آمارهای ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان حاکی است در طول تعطیلات نوروز ۱۳۹۸ هنرمندان و فعالان صنایع دستی در پهنه استان اصفهان، فعالانه به گردشگران نوروزی خدمات رسانی کرده اند.

وی افزود: در طی نوروز ۱۳۹۸، تعداد ۶۰۳ غرفه در بازارچه های موقت صنایع دستی استان برپا شد که در شهرستان‌ها و روستاهای استان و به ویژه در جنب رویدادهای فرهنگی نوروزگاه اصفهان به گردشگران در حوزه صنایع دستی خدمات رسانی کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: در طی همین مدت در ۲۰۰ اقامتگاه بومگردی استان (از مجموع ۴۰۰ اقامتگاه بومگردی) که دارای فروشگاه های صنایع دستی بوده اند در کنار هزار و ۵۰ فروشگاه ثابت در سطح استان اصفهان شش هزار و ۳۶ غرفه در بازارچه های موقت صنایع دستی به گردشگران نوروزی، صنایع دستی عرضه شده است.

الهیاری با اشاره به میزان عرضه و فروش صنایع دستی استان گفت: با توجه به بررسی آمارهای موجود تعداد فروشگاه ها و غرفه های صنایع دستی در استان، ۱۶.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، همچنین عرضه کنندگان صنایع دستی رقم ۲۹ میلیارد و چهارصد میلیون تومان صنایع دستی به گردشگران ارائه کرده اند که در این زمینه نیز، آمار فروش صنایع دستی استان نسبت به سال گذشته از رشدی معادل ۱۹.۴ درصد برخوردار بوده است.

کد خبر 373058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.