حمل‌ونقل رایگان به شیوه‌های غیر معمول!

بعضی از کشورها، برای ارائه خدمات حمل و نقل رایگان به مسافران، شیوه‌ای عجیب و غیر معمول را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسافران در کشور هلند به تازگی می‌توانند تنها با در دست داشتن یک‌ کتاب تا هر اندازه که بخواهند به‌ طور رایگان با قطار سفر کنند اما هر کتابی این امکان را به مسافران نمی‌دهد. در واقع بازرس‌های بلیت موظف هستند به مسافرانی که یک نسخه از رمان "Jacket of Promise" نوشته جان سیبلینک، را در دست دارند، اجازه دهند به طور رایگان سفر کنند تا سنت هر ساله هلند را حفظ کنند. جرقه این رویداد فرهنگی-خدماتی در جشنواره سالیانه ادبیات ملی هلند زده شد و طبق آن هرهفته ناشران جشنواره، یک ‌کتاب را به صورت رایگان و مطابق با مناسبت‌های فرهنگی، منتشر می‌کنند. البته تعداد این کتاب‌ها محدود است و تنها در اختیار کسانی قرارمی‌گیرد که یک‌ کتاب با ارزش ۱۲.۵ یورو خریداری کنند یا از هفته‌های قبل در کتابخانه ثبت‌نام کرده باشند، بنابراین مسافران می‌توانند از این ‌کتاب برای سفر رایگان به تمام نقاط کشور استفاده کنند. به‌ نظر می‌رسد که این‌ روش مختص خود کشور هلند است اما شیوه‌های مشابه برای ارائه تخفیف و رایگان کردن حمل‌ونقل در سایر کشورهای جهان نیز دیده می‌شود.

فنجان‌های پلاستیکی

"سورابایا"، یکی از شهرهای اندونزی است که در پاییز سال گذشته روش جدیدی برای جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از خیابان‌ها ارائه کرد. در این شیوه مردم می‌توانند در ازای تحویل ضایعات، بلیت اتوبوس دریافت کنند. ساکنان این شهر می‌توانند با تحویل دادن ۱۰ فنجان پلاستیکی یا پنج بطری، بلیت های اتوبوسی که تنها برای دو ساعت اعتبار دارند، دریافت کنند.

اسکات

در آستانه المپیک زمستانی ۲۰۱۴ روسیه، ایستگاه مترو "Vystavochnaya" در شهر مسکو،  ترفند جدیدی برای ترغیب مردم به انجام ورزش به کار گرفت؛ به گونه‌ای که هرکس بتواند در مقابل دستگاه مخصوص بلیت در مدت دو ‌دقیقه، ۳۰ عدد اسکات (یک حرکت ترکیبی برای تمرین دادن کل اعضای بدن) بزند، می‌تواند به طور رایگان یک بلیت مترو یک سفره جایزه بگیرد. حال اگر کسی در مدت دو ‌دقیقه موفق به انجام ۳۰ اسکات نشود و تعداد کمتری حرکت انجام دهد، دستگاه بلیت مترو را با قیمت پایین‌تری به او خواهد ‌فروخت.

کفش‌های کتانی

سال گذشته مدیر شرکت حمل‌ونقل عمومی برلین با همکاری شرکت آدیداس، کفشی طراحی کرد که روی آن طرح صندلی‌های مترو برلین درج شده‌ بود. بنابراین مسافرانی که این کفش‌ها را می‌پوشیدند، می‌توانستند به مدت یک سال از ۲۱۵ دلار تخفیف برای سفر با مترو بهره‌مند شوند. مسافران با نشان دادن نماد صندلی‌های برلین که برروی زبان کفش‌های کتانی درج شده‌ بود، می‌توانستند از این تخفیف حمل و نقل بهره‌مند شوند.

آووکادو

شرکت‌های راه‌آهن بریتانیایی در بهار سال گذشته تخفیف ویژه‌ای به مسافران داده و تعداد ۱۰ هزار کارت سفر راه‌آهن با قیمت ۳۰ پوند، یعنی یک سوم قیمت معمولی را به افراد بین ۲۶ تا ۳۰ سال اختصاص داد. همچنین قطارهای ویرجین، که مسافران را در مسیر لندن به سمت گلاسگو جابه‌جا می‌کنند، روشی مشابه ارائه داده‌اند با این تفاوت که به افراد بین ۲۶ تا ۳۰ ساله‌ای که یک آووکادو در دست داشتند، اجازه می‌داد یک سفر طولانی را به‌ طور رایگان تجربه کنند.

کد خبر 373045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.