۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
به نام رفیق، به کام رقیب

برنامه بازی های پایانی لیگ برتر به شکلی است که نتجه بسیاری از آن ها تاثیر مستقیم در سرنوشت دیگری دارد. البته به همان اندازه که احتمال دارد تکلیف قهرمان در روز آخر مشخص شود بعید نیست دو هفته قبل از اتمام فصل، قهرمان جام را بالای سر ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنچ هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی‌مانده و با این که پرسپولیس روی کاغذ شانس بیشتری نسبت به سایر مدعیان برای قهرمانی دارد اما هنوز نمی‌توان به طور قطع از قهرمانی یک تیم حرف زد. پنج بازی که شکست و حتی کوچکترین لغزش در آن‌ها به معنای واقعی می‌تواند تمام زحمات یک‌ساله هر یک از تیم‌ها را به هدر دهد.

۹ امتیاز سخت برای رسیدن به قهرمانی

بازی‌های پیش‌روی پرسپولیس نسبت به سایر رقبایش سخت‌تر است. شاگردان برانکو به ترتیب باید با ذوب آهن در اصفهان، سپاهان در تهران، تراکتورسازی در تبریز، ماشین‌سازی در تهران و پارس‌جم جنوبی در جم بازی کند. شاگردان برانکو با توجه به فاصله امتیازشان با سایر رقبا در چند حالت می‌توانند قهرمانی لیگ را برای سومین سال تجربه کنند.

پرسپولیسی‌ها اگر ۱۲ امتیاز از پنج بازی بگیرند دیگر نتایج سایر تیم‌ها برایشان اهمیتی ندارد؛ در حالت دوم اگر در سه بازی پیش‌رو پیروز شوند با همان ۹ امتیاز هم جام را بالای سر خواهند برد. اگر این اتفاق بیفتد آن وقت استقلال تهران در صورت کسب نتایج خوب می‌تواند به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشد، در واقع پرسپولیس ناخواسته برای استقلال بازی می‌کند مگر این که نتایج طور دیگری رقم بخورد و تیم برانکو در همین هفته‌ها از شرایط آرمانی‌اش فاصله بگیرد.


بازی های مشترک مدعیان

برنامه بازی‌ها به شکل ناخواسته‌ای عجیب شده است؛ به عنوان مثال دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در پنج هفته پایانی غیر از رویارویی با یکدیگر با دو تیم ذوب آهن و پارس جم، و دو تیم استقلال و سپاهان نیز با سه تیم ماشین‌سازی، پدیده و استقلال خوزستان روبه‌رو می‌شوند؛  هر کدام از این بازی‌ها می‌تواند تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز باشد. سپاهان و پدیده که مثل تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند امروز حسرت امتیازهای از دست رفته در هفته‌های گذشته را می‌خورند.

تقابل ماشین سازی با چهار مدعی

با بررسی برنامه بازی‌ها مشخص می‌شود تیم ماشین‌سازی تبریز که نه شانس کسب سهمیه دارد و نه خطر سقوط تهدیدشان می‌کند تا چه اندازه در تعیین سرنوشت قهرمانی مدعیان تأثیرگذار است؛  شاگردان رضا مهاجری تا پایان فصل در چهار بازی از پنج مسابقه باید با تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و پدیده بازی کند که این می‌تواند فرصت مناسبی برای تراکتورسازی باشد تا در صورت کسب امتیاز ماشین‌سازی از این چهار مدعی قهرمانی فاصله‌اش را افزایش دهد.


دو بازی حساس پدیده

یحیی گل محمدی، سرمربی تیم پدیده می‌داند که اگر پرسپولیس از پنج بازی باقی‌مانده هشت امتیاز بگیرد به هیچ وجه قهرمان نمی‌شود حتی اگر هر پنج بازی‌اش را ببرد، اما پدیده دو بازی حساس با استقلال و سپاهان در مشهد دارد که می‌تواند نه تنها جایگاه خودشان را در جدول بهبود بخشد بلکه معادلات را در صدرجدول به هم بزند. البته سه بازی دیگر آن‌ها خارح از خانه و مقابل تیم‌های نساجی، سایپا و ماشین‌سازی است؛  بازی‌هایی که به هیچ‌وجه آسان نیست.

تلاش برای فتح مجدد قلعه

امیرقلعه نویی که در یک قدمی صدر جدول بود ، با کسب نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر، شانس‌های زیادی را از دست داده، در ادامه بازی‌های این فصل دو بازی اولش با سایپا و پرسپولیس بسیار حائز اهمیت است چراکه هر دو بازی خارج از خانه است، اما او نگاه ویژه‌ای هم به بازی‌های ذوب آهن دارد، چون طبق برنامه شاگردان علیرضا منصوریان در همین دو هفته باید با پرسپولیس و تراکتورسازی روبه‌رو شوند. نتایج این دو بازی برای قلعه‌نویی از اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبر 373044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.