ذوب‌آهن برای سپاهان، منصوریان برای استقلال

اهمیت امتیازات بازی دو تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس تأثیر مستقیمی بر جایگاه سپاهان و استقلال هم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که با شکست تراکتورسازی و سپاهان در بازی‌های هفته بیست و پنجم، فضا برای زیاد شدن فاصله امتیازی این دو تیم با پرسپولیس فراهم شد هنوز هم طرفداران زرد و آبی نیم‌نگاهی به این پنج هفته پایانی لیگ دارند.

پرسپولیس ۵۴ امتیازی فاصله‌ای ۷ امتیازی با سپاهان و استقلال دارد و جبران این اختلاف در پنج مسابقه شاید بر روی کاغذ ناممکن نباشد؛ به همین دلیل هر امتیازی که قرمزها از دست بدهند بدون شک مورد استقبال بقیه رقبا قرار خواهد گرفت. در این شرایط بازی هفته بیست و ششم ذوب‌آهن در مقابل پرسپولیس به نوعی آغاز این ماراتن پنج هفته‌ای برای تعیین قهرمان لیگ است و اگر ذوب‌آهن بتواند پرسپولیس را در اصفهان متوقف کند و یا حتی شکست دهد، لطف بزرگی در حق بقیه تعقیب‌کنندگان این تیم کرده است؛  البته برای خود ذوب‌آهن، لیگ به نوعی تمام شده و شاگردان منصوریان فقط به دنبال رتبه تک رقمی بهتری در جدول لیگ هستند وگرنه ذوب‌آهن نه ترسی از سقوط دارد و نه شانسی برای گرفتن سهمیه آسیایی ولی دفاع از اعتبار و حیثیت فوتبال ذوب‌آهن در این بازی موضوعی است که بدون شک قرمزها را به دردسر خواهد انداخت.

ذوب‌آهن به عنوان تیم همشهری سپاهان اگر بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد لطف بزرگی در حق تیم همشهری کرده که خودش در نبرد مستقیم با استقلال ۳ امتیاز را دو دستی تقدیم حریف کرد و ذوب‌آهن شاید بتواند به نوعی تاریخ را در فوتبال اصفهان به نوعی دیگر بازنویسی کند. شکست پرسپولیس در خانه ذوب‌آهن و از طرف دیگر برد سپاهان در خانه سایپا بهترین خبری است که می‌تواند از بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ به گوش برسد و همان اندک امید سپاهان را هم زنده کند.

البته این بازی یک چهره بسیار خاص هم دارد و نشستن علیرضا منصوریان به عنوان یک استقلالی بر روی نیمکت ذوب‌آهن هواداران آبی‌پوش را هم از ذوب‌آهن متوقع کرده است. منصوریان دو سال قبل با شرایطی نه چندان مناسب از استقلال جدا شد تا وینفرد شفر جای او را بر روی نیمکت استقلال بگیرد ولی امروز منصوریان به عنوان سرمربی ذوب‌آهن بدش نمی‌آید که بتواند با متوقف کردن پرسپولیس دِین خودش را به استقلال ادا کند. در حقیقت برتری ذوب‌آهن فردا (چهارشنبه) لطف بزرگ ذوب‌آهن و علیرضا منصوریان به سپاهان و استقلال است و شاید همین مسئله آغازی بر روند تغییر قهرمان لیگ هجدهم باشد.

کد خبر 373036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.