بودجه‌ای برای قطار شهری کرمانشاه نداریم/۳۰ هزار هکتار از مزارع طارم درگیر آفت ملخ

در بسته خبری امروز از انجام مطالعات راه‌آهن زنجان-بیجار تا آبگیری حوضچه‌های رسوب‌گیر تونل گلاب و پرداخت ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج در تویسرکان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غری کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

سرریزشدن ۷ سد در کردستان

کردستان: کامران خرم، سرپرست آب منطقه‌ای استان کردستان ضمن اشاره به افزایش متوسط بارندگی در استان، از سرریزشدن هفت سد در استان خبر داد.

شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در کردستان احداث می‌شود

کردستان: محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان کردستان، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با عراق برای احداث پنج شهرک صنعتی مشترک، افزود: یکی از این شهرک‌های صنعتی در کردستان احداث می‌شود.

مصرف نفت سفید در کردستان ۲۴ درصد کاهش یافت

کردستان: فریدون یاسمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: مصرف نفت سفید در استان کردستان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۲۴ درصد کاهش داشته است.

***************************************************************************

وضعیت مطلوب تالاب هشیلان کرمانشاه

کرمانشاه: آذر ولی‌زاده، مسئول نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:با توجه به بارندگی‌های اخیر، این تالاب در وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته قرار گرفته است.

هزار مترمربع ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌های کرمانشاه

کرمانشاه: هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت: وجود ساخت و ساز غیرمجاز در بیش از ۲۲۰ هزار مترمربع در بستر رودخانه‌های استان باید تعیین تکلیف شود.

بودجه‌ای برای قطار شهری کرمانشاه نداریم

کرمانشاه: سیدحجت‌الله موسوی‌، سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: در شرایط فعلی هیچ بودجه‌ای برای اتمام و یا برچیدن ستون‌های قطار شهری کرمانشاه توسط شورای این شهر در نظر نگرفته شده است.

******************************************************************************

ایلام میزبان جشنواره فرهنگ ملی عشایر ایران

ایلام: عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: جشنواره ملی ایلبانگ عشایر از سوم تا پنجم اردیبهشت به وسیله‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بدره برگزار خواهد شد.

۴۵ میلیون تومان وام کم‌بهره به واحدهای صنفی خسارت‌دیده از سیل پرداخت می‌شود

ایلام: رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام، از پرداخت ۴۵ میلیون تومان وام کم‌بهره به واحدهای صنفی خسارت‌دیده از سیل خبر داد.

۱۱۲ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور عراق در سال ۹۷ صادر شد

ایلام: حسن مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهران گفت: سال گذشته ۱۱۲ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش اقتصادی ۵۰۰ میلیارد تومان از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

*******************************************************************************

اقدامات غیر فنی عامل ۷۰ درصدی وقوع سیلاب در بروجرد

لرستان: عبدالرحیم رحیمی، فرماندار بروجرد با اشاره به نقش اقدامات غیرکارشناسانه در وقوع سیل اخیر گفت: به طور کلی می‌توان گفت اقدامات غیر فنی و به دور از کار کارشناسی حدود ۷۰ درصد در وقوع سیلاب دخیل بوده است.

کمک یک میلیارد تومانی فعالان اقتصادی لرستان به سیل زدگان

لرستان: محمدرضا صفی‌خانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از ارسال بیش از یک میلیارد تومان کالای غیرنقدی توسط فعالان اقتصادی این استان به مناطق سیل‌زده خبر داد.

مناطق سیل‌زده لرستان تا ۱۰ روز آینده به حالت عادی خود بازمی‌گردند

لرستان: غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: در صورتی که طی روزهای آینده مشکل خاصی پدید نیاید، احتمالا تا ۱۰ روز آینده روستاهای استان به شرایط خود برمی‌گردند.

******************************************************************************

پرداخت ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج در تویسرکان

همدان: حبیب مومیوند، فرماندار تویسرکان از پرداخت ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج به جوانان تویسرکان در سال گذشته خبر داد.

فرهنگیان ملایر یکصد میلیون تومان به لرستان کمک کردند

همدان: هادی سلگی، مدیر آموزش و پرورش ملایر از ارسال یکصد میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان ملایر برای سیل‌زدگان لرستان خبر داد.

۴۲۹ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی همدان جذب شد

همدان: علی اصغر نقی‌ئی، مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: جذب تسهیلات بانکی سال ۹۷ تاکنون ۴۲۹ میلیارد تومان بوده و تا پایان شهریورماه فرصت برای جذب وجود دارد.

******************************************************************************

سال ۹۸ موعد اجرای طرح‌های بزرگ آب و فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: سیدعلی لدنی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد وعده داد امسال موعدی برای اجرای طرح‌های بزرگ آب و فاضلاب در استان باشد.

واکسیناسیون رایگان دام‌های مناطق سیل‌زده چرام بر علیه بیماری شاربن

کهگیلویه و بویراحمد: امیرعلی احمدی مطلق، رییس اداره دامپزشکی چرام از واکسیناسیون رایگان دام‌های مناطق سیل‌زده و در معرض سیل این شهرستان بر علیه بیماری شاربن خبرداد.

ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: مجید علی‌پور، مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ازممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی استان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از تخریب مراتع با عشایری که زودتر از موعود کوچ کنند برخورد جدی می‌شود.

***************************************************************************

ایجاد ۵۸ پروژه جهت واگذاری به بخش غیردولتی در سال ۹۷

چهارمحال و بختیاری: علی‌رضا شجاعی، معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۷ جمعا ۵۸ پروژه در چهارمحال و بختیاری برای واگذاری به بخش دولتی ایجاد شد، این پروژه‌ها شامل ۳۲ طرح‌ نیمه‌تمام استانی برای واگذاری به بخش غیردولتی و ۲۶ طرح تکمیل شده استانی برای واگذاری به بخش خصوصی بودند.

آبگیری حوضچه‌های رسوب‌گیر تونل گلاب

چهارمحال و بختیاری: مدتی است مطالبی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه بعد از بارندگی‌های اخیر حوضچه‌های رسوب‌گیر تونل غیرقانونی گلاب آبگیری شده است.

اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرده است که آبگیری حوضچه‌های رسوب‌گیر تونل غیرقانونی گلاب را در مجلس پیگیری می‌کند.

ارسال ۲۰ تُن آرد به مناطق سیل‌زده

چهارمحال و بختیاری: کیقباد قنبری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: حواله ۲۰ تُن آرد برای ارسال به مناطق سیل‌زده صادر شده است که هزینه آن‌را کارخانه‌های تولید آرد تقبل کرده‌اند؛ همچنین آمادگی ارسال شکر به این مناطق نیز وجود دارد.

******************************************************************************

۳۰ هزار هکتار از مزارع طارم درگیر آفت ملخ است

زنجان: ستار صفری، سرپرست فرمانداری طارم گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار هکتار از مزارع طارم درگیر آفت ملخ است.

احداث پروژه ۲۸۸ واحدی گلشهر زنجان برای اقشار کم درآمد جامعه

زنجان: سجاد صنعتی منفرد، مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: پروژه ۲۸۸ واحدی گلشهر زنجان برای اقشار کم درآمد جامعه احداث می‌شود.

انجام مطالعات راه‌آهن زنجان-بیجار

زنجان: توحید سلیمی، فرماندار شهرستان ایجرود گفت: موافقت‌نامه اجرای پروژه راه‌آهن زنجان- بیجار با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبادله شده است در صورتی که تا انجام اقدامات اولیه تخصیص این ردیف صفر در نظر گرفته شده بود.

وی از انجام مطالعات راه‌آهن زنجان-بیجار خبر داد و تصریح کرد: این پروژه ردیف ملی دارد.

کد خبر 373022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.