کمک ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به استان‌های سیل زده

بر اساس مصوبه امروز شورای شهر تهران به شهرداری اجازه داده شد تا سقف ۱۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان کمک کند.

به گزارش ایمنا، در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، بعد از اظهارات حناچی شهردار تهران درباره لایحه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به سیل زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اعضای شورای شهر ضمن تصویب دو فوریت این لایحه، به شهرداری تهران اجازه دادند از محل صرفه جویی در هزینه‌کرد ردیف‌های بودجه سال ۹۸ نسبت به کمک به سیل زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه کند. همچنین شهرداری تهران مکلف شد پایان  هر فصل گزارش عملکرد هزینه کرد این اعتبار را به شورا ارائه دهد.

محمد جواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در دفاع از لایحه دوفوریتی کمک شهرداری به مناطق سیل زده، اظهار کرد: ابعاد خسارات و ویرانی سیل‌های اخیر بسیار گسترده بوده است و بسیاری از هموطنان ما جانباخته یا بی‌خانمان شده‌اند، بنابراین نیازمند کمک‌های بسیار گسترده و جدی هستند.

وی ادامه داد: بدون بسیج همه ظرفیت‌های دولتی و اجتماعی نمی‌توان حتی بخش کوچکی از نیازهای گسترده هموطنان  را تامین کرد. این لایحه و نتایج حاصل از بسیج نیروها و امکانات شهرداری از جمله اعزام نیرو به مناطق سیل زده نقش مهمی در کسب آمادگی و تجربیات لازم در مدیریت بحران‌های احتمالی در آتیه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

کد خبر 373012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.