زیرساخت اجرای کالابرگ الکترونیکی آماده است

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: بانک مرکزی آمادگی لازم را برای اجرای کالابرگ الکترونیکی دارد.

به گزارش ایمنا، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) میزبان وزیران صنعت، معدن و تجارت و اموراقتصادی و دارایی و همچنین رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود.

عبدالناصر همتی پس از این نشست گفت: از لحاظ نرم افزاری بانک مرکزی برای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به مردم آمادگی لازم را دارد اما زمان اجرای آن منوط به تصمیمی دولت است.

به نوشته تارنمای مجلس شورای اسلامی در سیستم رفاهی بانک مرکزی اطلاعات همه سرپرست‌های خانوار در استان‌های تهران و البرز به‌روزرسانی شده است و این افراد می‌توانند با بهره‌گیری از کارت بانکی و ارائه کد ملی از سهمیه اختصاص داده شده برای خرید گوشت که به عنوان نخستین کالا در این سامانه اجرایی شده است، استفاده کنند.

افراد واجد شرایط اخذ سهمیه گوشت با مراجعه به یکی از فروشگاه های مجاز و با استفاده از یکی از کارت های بانکی معتبر می توانند سهمیه گوشت خود را دریافت کنند.

این زیرساخت بانک مرکزی برای سایر کالاهای اساسی نیز قابل استفاده است و از سامانه‌های سبد کالا و مانا به طور ترکیبی بهره می‌گیرد همچنین سهمیه کالاهای اساسی از جمله گوشت بر اساس اعلام وزارت کار و سازمان هدفمندی برای سرپرستان خانوارها تعریف می‌شود.

این سامانه توسط بانک مرکزی آماده شده و آزمایش‌های اولیه آن نیز با موفقیت به پایان رسیده، اما هنوز در فروشگاه‌های عرضه کننده کالاهای اساسی اجرایی نشده است.

کد خبر 373006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.