تولید ناخالص داخلی  ۹ ماهه سال گذشته ۵۴۱ هزار میلیارد تومان شد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در ۹ ماهه سال گذشته شاخص محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به پنج میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال با احتساب نفت و چهار میلیون و ۳۰۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از تارنمای مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی در مدت مشابه سال ۱۳۹۶ با احتساب نفت پنج میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال و بدون احتساب نفت چهار میلیون و ۳۸۷ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال بود.

تغییر این شاخص نشان دهنده رشد منفی ۳.۸ درصدی با احتساب نفت و رشد منفی ۱.۹ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون احتساب نفت است.

بر اساس این گزارش، در ۹ ماهه سال گذشته میزان رشد نسبت به دوره مشابه ۱۳۹۶ در رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی منفی ۲.۱ درصد، گروه صنعت منفی ۷.۹ درصد و گروه خدمات ۰.۶ درصد بود.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ١٨ بخش اصلی شامل ٤٢ رشته فعالیت انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل داری و ماهیگیری است.

زیربخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تامین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان در گروه صنعت قرار می گیرد.

گروه خدمات شامل زیربخش‌های عمده و خرده فروشی، فعالیت های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیت های مالی و بیمه، مستغلات، کرایه و خدمات کسب و کار و دامپزشکی، اداره امورعمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایر خدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی است.

کد خبر 373001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.