اقدام نابخرادنه ترامپ به همبستگی و اتحاد بیشتر ملت ایران منجر شد

رییس دفتر رییس جمهور گفت: اقدام نابخردانه اخیر آمریکایی ها در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای آنها نتیجه معکوس به همراه داشت با محکومیت عمومی مواجه و به همبستگی و اتحاد ملی در ایران منجر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری دولت محمود واعظی در دیدار جمعی از مدیران اجرایی، سیاسی و اقتصادی کشور با بیان اینکه دشمنان و در راس آنها آمریکا دست به اقداماتی می زنند که با هیچ عقل و منطق سیاسی سازگاری ندارد، گفت: هدف آمریکایی ها از این اقدامات نابخردانه ایجاد تفرقه و شکاف در بین ارکان نظام اسلامی و ملت ایران است که خوشبختانه در طول ۴۰ سال گذشته به هدف خود دست نیافته‌اند و تلاش آنها نتیجه معکوس داشته و به افزایش اتحاد و همبستگی ملی در کشور تبدیل شده است.

با بیان اینکه سال گذشته با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران سال سختی بود، گفت: خوشبختانه با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش همه جانبه دولت و دیگر نهادهای مسئول کشور و همچنین مقاومت و ایستادگی مردم در برابر مشکلات، از بسیاری از سختی ها عبور کردیم.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی از دیماه سال ۹۵ در مقاطع مختلف از جمله ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن، با جنگ تبلیغاتی و روانی و اعمال تحریم های اقتصادی تلاش کردند سرمایه اجتماعی را در کشور کاهش دهند اما به هدف خود نرسیدند.

وی با اشاره به وقوع حادثه سیل در کشور، افزود: سال ۹۸ با سیل گسترده در ۲۵ استان کشور آغاز شد که خسارت های فراوانی به همراه داشت که همه ما وظیفه داریم با سعی و تلاش نسبت به رفع مشکلات مردم و جبران خسارت های ناشی از این سیل که در تاریخ کشور به لحاظ گستردگی بی سابقه بوده است، بکوشیم.

واعظی خاطرنشان کرد: البته سیل اخیر در کنار ویرانی ها و مشکلات و خسارت های زیادی که ایجاد کرد، نقاط مثبتی هم به همراه داشت که مهمترین آن، تقویت روحیه همبستگی ملی بود و انسجام، همیاری و اتحاد مردم، مسئولان و نهادها، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج و همچنین نیروهای امدادی را در کمک به رفع مشکلات مردم و امدادرسانی به همراه داشت.

وی افزود: بارش های اخیر مزیت دیگری هم داشت و آن برطرف شدن مشکل کم آبی و رفع بخش زیادی از اثرات خشکسالی درکشور بود به طوری که خوشبختانه امروز ۹۰ درصد سدهای کشور پراز آب شده، تالاب های متعددی که همه خشک شده بود، لبریز از آب هستند، بیش از ۴۰ سانتی متر به آب دریاچه ارومیه افزوده شده، سطح آب های زیرزمینی بالا آمده و در نقاط مختلف کشور چشمه های جدیدی ظهور کرده است که همه اینها نوید سالی خوب را می دهد.

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه در سال جاری همه باید دست به دست هم دهیم و با تلاش همه جانبه و کمک به رونق تولید ملی، برای رفع مشکلات مردم بکوشیم، اظهار کرد: من تردید ندارم که ملت ایران با وحدت، انسجام و همبستگی ملی  آمریکا، صهیونیست ها و حامیانشان را ناامید خواهد کرد.

کد خبر 372999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.